Thursday, November 1

Crazy Sexy Marvellous

Jag borde egentligen skriva om gårdagskvällen på VGs. Det var faktiskt riktigt jäkla kul, och mot slutet klickade vi ordentligt, de där killarna och jag. Idel busrop och tummen upp, (varför gör helt plötsligt ALLA det nu, jag som trodde jag var först med något. Nu ska jag börja göra tummen ner istället, apa inte efter) och allt var förlåtet.

Gårdagens succé, dagens passé

Vi har ältat det här med manligt kontra kvinnligt i evigheter på bloggen, om stereotypa föreställningar om dans och musik, som på något sätt ändå sitter där någonstans i hjärnan. Hannes gick till och med så pass långt att han hävdade motsatsen, att tjejer visst gillar elektronisk dansmusik, och att killar gillar att dansa schlager. Visst, Malmös hipsters har varit ganska duktiga på att credda tråktechnon från Berlin till den yngre generationens tjejmaffia, så i sak slår han huvudet på spiken. Inget gör mig gladare än när ens fördomar krossas. Men på något sätt verkar det ändå lite för bra för att vara sant. Fy ***** i ********* vad roligt det skulle vara att dja på en fet housefest med - BARA tjejer. Som vevade på och släppte loss till Play it loud, Megara och SQ-1. Eller iaf 80% tjejer. Kanske till och med 60%. Nu är det ju iofs klart fler tjejer idag som lyssnar på elektronisk musik än för tio år sen.Minns ett samtal med min gamle vapendragare och schtekbroder Patrik Juul, om att höjden av lycka var att träffa en tjej som verkligen gillade elektroniskt. Det hela verkade vara en utopi, en sån där härlig vision man kunde fantisera ihop, men aldrig riktigt trodde på. Men mycket riktigt, två veckor senare hade Patrik såklart snackat med en tjej som bara sådär nämnt att hon älskade vår favoritdj. Jag avslöjade såklart bluffen, precis som när han bluffade om att han förlorat oskulden i en dusch i Danmark*. Ljuga var han sådär på, men det tog han igen med att styra donnor. På tio år händer en del, och ingen är gladare än jag.

/Robban
*Patrik lever idag ett stilla familjeliv, med sambo och två kids. Han är en dag yngre än mig.

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

VA???? Vad i ****** vill du ha sagt med det? Och varför är jag med på bild??? Sharpen up!

1:39 am  
Anonymous Anonymous said...

Ah, du är så underbart härligt inept ibland...

/Robban

4:32 am  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home

Bloggtoppen.se