Saturday, October 20

Tillbaka till ruta ett

Godkväll.

Nu är min uppsats inlämnad, vilket innebär lite mer fokus på musik ett tag. Oerhört skönt, då senaste tre veckorna varit en riktig pina. En orgie i tretimmarsnätter.

Det har varit mycket hej och håspelningar på sistone. Några kvällar skiljer sig dock från mängden. Sensation White-tributen blev mycket lyckad. Mycket folk och bra pimpning av ljusriggen på Gasque. Tack teknologkåren!

I torsdags var det Kålles igen. Återigen Gasque. En lokal som om den legat i city, och inte haft en så stark förknippning med LTH, vore världsklass. Så fantastiskt roligt att folket ändå tar sig dig. Jag har ingen siffra på hur många som var där, ni får gissa själva på bilderna.


Den musiken jag tycker om älskade publiken. Man kan inte begära mycket mer.

Well, tillbaka till ruta ett heter detta inlägg, vad menas med detta?

Min allra första spelning gjorde jag på en ekonomnollning i januari 2004. Skickligheten var obefintlig, och semimixar var vanliga (två eller flera låtar färdigmixade i dator, ja det kallas fusk). En av dessa semis bestod av tre låtar. En låt jag inte minns, sedan Oceanlab - Sky falls down och slutligen 5ive - Keep on moving. Genrehopp deluxe, men då var bpm det enda som fanns i skallen. Jag har inga minnen av vilken respons dessa låtar fick av publiken, förutom att en dyngrak kille såg helt salig ut. Tre och ett halvt år har gått, jag är nu vän med killen ifråga. När jag nu såg honom på Kålles i torsdags, klockan var kvart i två och det var proppat, fick jag en flashback. Denna gången inmixad i Gigi. Oceanlab på Kålles, det trodde jag fan aldrig...


Obs, bilden är tagen i torsdags, men hade sannolikt sett ungefär likadan ut i januari 2004.

Nu ska jag iväg till Harrys i Helsingborg och spela. Magnus Carlsson står på scenen. Ett utmärkt tillfälle att lära glambögarna älska electro.

/John

1 Comments:

Blogger Recordspin said...

Salek! Weltklasse!

/Robban

9:09 pm  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home

Bloggtoppen.se