Saturday, October 20

Triumvirat

Kära John och DalHberg

Jag är så våldsamt trött just nu. Trist start, men så ligger det till. Tänkte först äta en skål flingor och blogga en kortis om kvällens spelning på Hallands, men fastnade framför någon blogg, och därefter lyssnade jag igenom mitt set, och däremellan lyssnade jag in när Steve Angello gjorde ett riktigt trainwreck på förra årets Sensation. Den riktiga alltså. Så nu är filen lagom sur, och ögonen hänger ikapp mer än måttligt. Men jag var tvungen pränta ned mina idéer för torsdagens baluns, nämligen vår Increasefest. Tanken är ju att vi (undertecknad, John och DalHberg) ska spela house. Den tekniska termen är big room electrohouse, och ju fläskigare desto bättre. Men ska sanningen fram är vi ju sisådär förberedda. Jag har ingen aning om jag ska spela först eller sist, eller mitt i. Framförallt inte vilka låtar jag ska spela. Jag saknar knappast låtar, det ska gudarna veta, jag har snarare ett otroligt jobb framför mig att sålla bort bra låtar. Eller sålla och sålla. Jag skulle snarare säga paxa. För det är så vårt låtplanerande kommer gå till, inte helt olikt NHL-draften. Vi väljer vars en låt i taget, där speciell hänsyn får tas till följande faktorer:

*Hur mycket nämnda person förknippas med låten ifråga. (tex: John - Tom Novy)
*Hur mycket låten kommer att passa in i övriga setet.
*Hur bra låten ifråga är.

Givetvis kan man "taktika", dvs medvetet välja en liten sämre låt för att öka chanserna att få någon topplåt. Det finns ett antal låtar som jag misstänker att vi alla tre skulle vilja spela. En annan enormt viktig aspekt i mina ögon är hur mycket man vill spela en låt, kontra att dansa till den. Jag har ju aldrig fått ynnesten att dansa till Prydz remix av A bit patchy, och skulle således hellre vilja att någon av er lirade den.
Ujuj, så många låtar, så lite tid. Vågar man inte ta med Ax och Ingrossos Together? Eller Hajis Do you want it right now? R.I.O? Razorlight? Ska man istället lira nyare favoriten Fascination, eller Gat Decor i Dave Spoon remixen? Blir det någon uttjatad Tocadiscoremix, eller hans nya softa stil med Open your eyes? Alla andra då? Martin Solveig, Alter Ego, Mark Knight, Pryda, Tiga, Dubfire och Daft Punk. Vem fan lirar Guilty?

Jag vet mina ess iaf, säg till när ni är redo för draften!

/Robban

2 Comments:

Blogger Unknown said...

HAHA! Right on the spot. Jag kan börja paxningen! Tjing för ************* - ****** (******** *****). Inge primetime-dänga men jäävligt trevlig att mixa snyggt under uppvärmningen. Tata

4:48 pm  
Anonymous Anonymous said...

Uppvärmningen? Jaså? Det blir alltså du som startar? ;)

/Robban

4:57 pm  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home

Bloggtoppen.se