Sunday, October 21

Don´t we all make choices?

Brother and sister
Together we'll make it through
Some day a spirit will lift you and take you there
I know you've been hurting but I've been waiting to be there for you
And I'll be there just helping you out
Whenever I can


Ooh ooh

*Everybodys free to feel good
Everybody's free to feel good

*(följande sjungs högt med vacker stämma, utan någon som helst Borat-imitation.)

Originalet i form av Rozallas epos Everybodys free är precis som så mycket annan felkategoriserad eurodisco så tokamerikanskt det kan bli, men det kan ju i och för sig kvitta idag. Kollar man lite snabbt bland kommentarerna på Youtube, är de flesta i stil med denna; "I was like 3 or 4 when this was released and my mom listened to it a lot. to this day its one of my fave 80's pop hits." eller berättelser om hur fina minnen de har till låten i samband med knark i Orlando och Miami ´92. Jag var 10 bast då, så mina minnen är inte fullt så knarkiga, men jag skulle tippa på att det är mitt tidiga nittiotals absolut bästa danslåt, i hård konkurrens med Snaps Rhytm is a dancer. Signaturen med det smakfulla namnet Robertissimo skriver följande klipska kommentar:

for all the imbeciles that know nothing about music go get educated, Rozalla's everybody's free is simply LEGENDARY

a groundbreaking track and a major milestone in the history of dance music, bringing the style and sounds of an underground dance scene to a mainstream audience whilst still adhering to its roots.

15 år på nacken, ändå uttjatad tack vare klåparen Sinclars trötta afrohets. Är det tacken?

Oj vilket dåligt rim. Det var inte meningen. Nu har turen kommit till Global Deejays att ta sig an låten, och de har med sig ett högst svajigt CV i bagaget. Kan gå hur som helst. Men ta mig fan, i form av Klaas remix är det nog bland det mest göttiga jag hört i år. Precis samma känsla i kroppen som av jag fick av Popper och I love you en gång i tiden. Perfekt längd. Tyngsta basen. Breakarnas break * 2. Rockriff. ÖG fick ta del av min passion tidigare ikväll. Synd att ni inte var där då. Loveimplosione de musique fenomenale. Imorgon hatar jag Rozalla. Det svänger snabbt.

/Robban

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home

Bloggtoppen.se