Wednesday, October 31

BE FRESH. WEAR SMALL PIGS IN NEON COLOURS ON YOUR T-SHIRT

Jaha, var va vi... Med risk för att beröra nåt som ni i storstäderna tycker e helt passé så måste jag bara säga att det är tufft med t-shirtar med stora jävla text-tryck. Ja, jag bor i Växjö. Vi fick såna t-shirtar typ igår, så för mig är detta nytt! Så skratta ni i era heta boot-cut-jeans som modellerna har på catwalken. Låt mig njuta av att utan skam få skrika i versaler till världen: SE MIG! Men vänta nu... Va fan har detta med musik att göra? Jo, ehm, "paste efterkonstruktion here"

Som ni förstår så för detta mig osökt till den avverkade helgen. Var ska jag börja? Svårt att finna orden. Till att börja med; ett STORT tack till alla nära och kära vänner som kom dit! Vad hade vi gjort utan er? Ätit upp snittarna själva? nää. Så tack och tack. Hoppas ni hade lika roligt som vi. För roligt, det hade vi...

Jag kanske helt enkelt måste beskriva kvällen lite sådär kronologiskt. Som ni kanske vet så har DJs inga skruppler. Vi gör allt för money and glory. Torsdagen på ÖGs började därmed med att 4 DJs intog köket och gjorde snittar. Det gick sådär. Sen lite mingel medan vår vän Mitch värmde upp anläggningen genom att spela låtar som förtjänar mer. Strax före elva sa Mitch adjö och gick till sitt riktiga gigg den kvällen, på AF-borgen. Vi tog över spakarna och körde lite snygg och svår house tills det var så mycket folk i lokalen att vi kunde sätta fart på ett dansgolv. Trots frånvaro av RnB förutom uppitchade housevarianter a la ella ella så var det faktiskt bra drag. Kändes lite tveksamt att kanske inte ge dansgolvet precis det de var vana vid, men sen fanns det vissa som verkade uppskatta det desto mer. I vilket fall körde vi alla tre fram tills sådär kvart över ett då robban kopplade upp gianluca och gick över till abletons fantastiska värld. Mitt klimax blev när Rob som utlovat drog på bästa låten just nu, Play it loud, tillsammans med stirra ner-acapellan för att folk skulle stå ut. This is your soundsystem speaking! Efter det kunde jag inte hålla mig och invaderade DJ-båset för att försöka tillföra något. Jag cueade upp acapellan till Sean Kingston - Beautiful Girls och väntade på ett bra tillfälle att slänga in den. Då drar robban på... Sean Kingston - Beatiful Girls... Ok, vad säger allt förnuft? Jo, erkänn nederlaget och låt bli. låt bli. inte roligt. men nänänä, jag körde. Identisk acapella i off-sync med den riktiga. Resultatet blev, ehm, tveksamt. En sorts delay-effekt till att börja med. Vid andra versen tröttnade jag på det och körde den från början med refräng. Vad blev det? Jo, mina damer och herrar, låt oss kalla det för vad kör-människor benämner som en kanon. Jävligt fult. Helt idiotiskt. Men sjukt kul. Förlåt.

Sen gick vi till Mitch på JF-festen och lät en gold strike ta oss ikapp övriga festprissar. I like.

/Hannes

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home

Bloggtoppen.se