Wednesday, October 24

Delete - Memory

Han grät förtvivlat redan när jag kom innanför dörren. Jag hade haft det på känn redan när jag åkte iväg med ärendet, och tydligen hade han fått reda på det trots allt hemlighetsmakeri. Jag hängde av mig jackan i hallen, plockade upp honom i famnen, och försökte trösta honom. Mellan allt hulkande pressade han fram ett sorgset "men varför?". Jag insåg att det bästa nog var att säga sanningen.

-För att de får det bättre med någon annan. Du vet om hur vi haft det hemma sista tiden.

DJM 400 tittade upp på mig med rödgråtna ögon, och jag förstod att han inte förstod. Jag hade ju helt enkelt inte använt dem på så himla länge, och de stod ju faktiskt och samlade damm. Det var ett tag sedan den där lyriska kvällen för ungefär ett år sedan.

-Jag är säker på att deras nya kommer att ta minst lika bra hand om dem, försökte jag.
-Men jag saknar dem!
-Det gör jag också, det gör jag också, ljög jag.

CDJ 800MK2. Ni var mina allra käraste ögonstenar. Men tider och saker och ting förändras, och man saknar aldrig någonting förrän det är borta. Allra mest de saker vi är vana att ta för givet. Men det finns en ny kärlek i mitt liv. Gianluca. Han ger mig glädje och ömhet på ett sätt ni aldrig gjorde. Det var inte ert fel, det var mitt. Men nu står vi här på var sitt håll, och det är för saker och tings bästa. Så vi kan väl försöka vara vänner, inte minst för den lilles skull. Farväl.

2 Comments:

Blogger Unknown said...

Men robban då... tycker du va lite okänslig som sålde dem rakt av. framförallt att du skickade iväg dem som vilket paket som helst. När jag sålde min mac så lät jag köparen komma hit och så granskade jag honom och hans intentioner innan jag släppte iväg min ögonsten.
Håller dock med, saknaden efter prylar kan vara riktigt jobbig. Undrar hur han mår? Besten alltså.

10:26 pm  
Anonymous Anonymous said...

Hoppas bara inte Gianluca lider av det hans kusiner brukar lida av... Läsfel och annats skit, då sitter man på pottan och inser att den gamla flamman kanske inte var lika het/öm men desto mer stabil!

9:39 am  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home

Bloggtoppen.se