Wednesday, October 24

"Nobody likes the records that I play"

Är det inte ballt att (DJ) Tocadisco gjorde en låt 2004 med samma namn som rubriken? Det är väl ingen överdrift att påstå att han sen dess minsann lärt sig av sina misstag... Men hur var det nu, "the records that I play"? Inte för att jag har den minsta koll på hur hans set brukar va, men jag hörde en låt av honom som gav mig lite ågren. Hans remix av Booka Shade - Body Language är absolut helt ok. För att va techno. Men varför i hela världen ska han göra en sån remix? Säg inte att Tocadisco också innerst inne gillar Techno mest (och spelar det på sina set om han kan ta ut svängarna). För jag är bara så jävla trött på allt snack om Techno. Tyvärr, det får inte mina ben att röra på sig. Inte ens huvet att gunga lite. Måste Techno kombineras med knark eller vad är hemligheten?

Så vad är det som är så jobbigt? Låt dem gilla det liksom... Bara så ni vet så drar jag fortfarande på The real group hemma ett par gånger i månaden... Nej, det vidriga e att jag drar en parallell till electron. Jag dissade den hårt till ungefär 1 år sen då jag plötsligt började älska den (inte all, men den bästa). Typ 2 år efter alla andra!Så jag lovar, om 3 år när alla andra har börjat lyssna på hardstyle så kommer hannes plötsligt upptäcka technon. Det finns dock en fördel med att ligga lite efter. Då e man på samma nivå som vanligt folk. eller? nja, närmare iaf ;)

Tillbaka till rubriken. Hade det inte varit så jävla nice om den låten också va sjukt bra, men vääldigt svår och okommersiell och ändå bra drag? Oj, va jag skulle gillat att spela den. Va ett tag sen jag fick en kick av att spela Rock DJ liksom...

Vad mer? Lite nyfunna favoriter:
* Bodyrox - What planet you on (Air Bureau Remix)
Jävligt bra driv i trummorna! Ingen ersättare till Yeah Yeah men nice ändå. Känns lite originell vilket är ovanligt för tillfället.
* Nowak - Stand up.
Kolla in (the guitarness radio edit) som e funkig o svart. Har ni tur så får ni kanske höra Nowaknes mer svulliga remix på ÖGs på torsdag ;)
* Craig David - Hot stuff.
Både (chase and status mix) och (touche mix) svänger fint trots att det är RnB som glidit i en electro-house-tvångströja.
* Keyshia Cole ft T.I, Missy Eliott & Young Dro - Let it go
Sån där rysligt smooth rnb som passar perfekt i rätt bar.

Nej, nu får det vara nog... hörs snart igen

/Hannes

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Jag har fått just den låten med Tocadisco önskad - Funkade inte så hemskt bra iom att det är en skitlåt, men men...

Märkligt att du gillar just den remixen, tycker den är rätt sval. Men Junkyard Dog remixen å andra sidan är rätt fläskig. Bra break. The ass is like the face. Different. :)

/Robban

11:37 am  
Blogger Unknown said...

hmm, nu hänger jag inte riktigt med... jag menade inte att någon av nämnda låtar av Tocadisco var riktigt bra.

Syftar du till junkyard dog mixen på what planet you on? visst den e fläskig, men lite tråkig. Nej då föredrar jag som sagt Air bureau's mix... Face up

12:00 pm  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home

Bloggtoppen.se