Sunday, October 29

Them & Me & You

Yo!

Snart har en vecka gått sedan förra inlägget, och my gosh, vilken vecka det har varit!

1. Tillökningen hos Olofsson/Stark!
Efterlängtade, älskade, underbara. 2 stycken tvillingar på 3.9 kg styck, samt deras 10 min yngre lillebror. Jag pratar givetvis om 2 st cdspelare, samt min nya mixer. De levererades i fredags, och har lyckats få mig att konsumera väldigt mycket tid på dem redan. Med ett färskt ljudkort kan man bli kreativ på riktigt, och förhoppningsvis ska vi kunna bjuda på lite smakprov av våra grymma skillz bakom skivspelarna. Nu ser min arbetsyta ut såhär.

2. 4 st spelningar i veckan.
Wermlands, Sydskånska, samt 2* Kings Head i Hässleholm. Sydskånska har fortfarande ganska lite folk hos sig, jag hoppas verkligen att det vänder för dem, en bra lokal, bra ljus och ljus, samt trevlig personal borde göra det till ett slagkraftigt alternativ. Vad mer har hänt? Just det! Tilten på Wermlands. Hmm. För er som inte är insatta i poker, beskrivs tilt såhär:

"Att spela galet. En spelare sägs spela "on tilt" om han inte gör sitt bästa. Exempel: Höja med dåliga händer, bluffa för mycket och spela med för många uppsättningar händer. Frustration kan lätt uppstå om en spelare förlorar flera händer i rad med den hand som såg ut att vara den absolut bästa från början vilket gör att spelaren börjar spela slarvigt."


Tja, mer passande beskrivning blir svårt att få fram. När ljuset inte alls fungerar, dvs. kolsvart lokal, man tvingas vänta på en sittning som drar på tiden kopiöst länge, samt blir påhoppad av, extremt ovanligt nog i Lund, gäster som är otrevliga, så är det svårt att hålla moralen på topp. Framför allt när förutsättningarna var så bra, med 110 pers på sittningen, löning och allmän optimism. Nu blev det visserligen inte en superkatastrofkväll, men ett bra tecken på att jag tiltar som dj kan vara när jag spelar Apollo 440s Ain´t talking ´bout dub. Ridå.

Förra lördagen var jag på ÖG`s, och där var det full rulle från start till mål. 595 gäster på klicken, med en lokal som tar in 300 gäster, och man behöver inte vara Edmund S. Phelps för att räkna ut att det är enormt bra. Det var en riktigt rolig spelning, och jag lyckades klämma in både Sexy fuck och Locktown. Alive funkade otroligt nog extremt bra, vilket givetvis är grymt kul!

Tog dock lite bilder. Det första är ifrån sittningen, medicinare med tema dans tror jag. Den andra är ifrån le sol de dans primetime.













Denna veckan är väldigt lugn och skön för min del, det är enbart Hamnkrogen på fredag som står på schemat.

Fetaste ickehouselåtarna just nu.
Grym uppföljare till Baby och Palace Station, får hoppas att albumet Scream håller lika hög klass.

Fergie - Fergalicious
Andra singeln från plattan The Dutchess är i mitt tycke det vassaste spåret på en annars enormt tam platta. Svänger grymt, men är kanske för svårdansat för den stora massan?

Bästa 150 BPMgunget sedan Basement Jaxx´s Good Luck. Gruppen är tyvärr nog för okänd för att kunna lyckas peta ner Hey ya från tronen.
Take care!

Robban

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Hej hej Robban!!

Jag skulle behöva lite tips och råd på braiga låtar (jag är hyfsat komersiell i min smak, svår house är tyvärr lite för långt bort från mig) inför lördag...Känner att min gamla party-playlist är GAMMAL och jag behöver ju kunna låtarna innan jag knallar iväg till borgen på lördag...Kan man få lite bra tips?
Kram!

9:14 am  
Blogger Recordspin said...

Hej batman!

Vet ju inte alls vad du gillar, men jag skjuter från höften med det här. Håll till godo!

1. Melody Club - Destiny calling
2. Fergie - London Bridge
3. Fedde le Grand - Put your hands up for Detroit
4. Rigo & Dogge - Vamos a bailar
5. Bob Sinclair - Rock this party
6. Scissor Sisters - I don´t feel like dancin
7. Pakito - Living on video
8. The Pipettes - Pull shapes
9. Yves Larock - Zookey
10. Arrested Developent - Down and dirty

2:12 pm  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home

Bloggtoppen.se