Tuesday, October 17

Slim fat reverse

Yo!

I fredags var jag på väg mot Helsingborg, och spelning på Krom (Chrom?). Hinner knappt komma innanför dörrarna innan jag ser en annan dj stå och spinna vax. Helv...Jag blev inte direkt glad, eftersom det i 9/10 betyder att jag får åka hem, eftersom det blivit en dubbelbokning. Döm av min förvåning och glädje när barchefen istället drar mig åt sidan, och förklarar hur ledsen han är för att hans chef fuckat upp det osv. Summa sumarum? Jag går ut från Krom 22.00 med fullt gage i fickan. Kata-klonk!

Lördagen bjöd på allt annat än gratis jobb. Cardinal till 05 stod på schemat, och som vanligt efteråt var hela dygnet efteråt ut och in. De har även fått en ytterst välbehövlig uppfräschning av hemsidan, dock med extremt låg upplösning på bilderna. Det blev en rätt rolig kväll, mycket bra citat. Axplock:

-Spela någon RnB!!! (När jag spelar Eminem - Shake that...)

-Kan du spela Shakiras nya?

-Eh, hon har väl inte släppt något nytt på ett bra tag?

-Jo! Den där med...Vad heter han..Vajklef Sjan?

-Ah...Den...Eh, ok...

Spelade i princip det som förväntades av mig, mycket listmusik, men en del godsaker, bl.a. Fatz theme med Sheridan och Locktown med Alive...

Alive är för de av er som inte känner igen namnet på den, den i särklass bästa låten just nu. Nej, det är inte Axwell som har ett finger med i spelet, ej heller Rasmus Faber. Låten är en orkan av glädje, sommar och synkoper.

Locktown & Alexandra - Alive

Finns inte så värst mycket mer att tillägga, du har 1.99$ att lägga undan, och du vill veta om låten är så bra som jag säger. Och därmed basta.


Här är lite andra stänkare just nu.

The Killers - When you were young (Jacque Lu Cont´s Thin White Duke remix)
Henrik B - Airwalk
Degrees of Motion - Do you want it right now (Haji & Emanuel vocal mix)
Gran Turismo - Them & Me & You (Ian Carey vocal mix)
Fedde Le Floyd - Put your hands up for the wall
Justin Timberlake - My love (Ingrosso & Angello remix)
Michael Gray - Borderline (New vocal mix)
Eric Prydz - Frequencies too demanding
2020 Soundsystem - Grey Clouds (Bassthedub mix)

Adios amigos!

Robban

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home

Bloggtoppen.se