Friday, July 21

Äntligen!

Det har varit på gång rätt länge nu, mitt första inlägg i bloggen, men den som väntar på något gott...

Av ren lathet har jag som sagt försummat mina plikter som bloggare, men nu är det alltså tid för bättring. Våren och början av sommaren har rullat på, med spelningar i princip alla lediga helgdagar, samt nu under sommaren, även en hel del under veckorna. I helgen, samt i måndags, och ikväll spelade jag på Hamnkrogen i Helsingborg. Eftersom Hamnkrogen inte är begåvat med något dansgolv, samt ofta avsaknar respons med publiken, är det oerhört fritt att spela vilka låtar man vill, vilket ofta innebär house. Dessutom har de en stor uteservering med en stor skara människor som jag gärna ger en ordentlig musiklektion. De senaste gångerna har jag brännt av en hel busslast med sköna dängor, och eftersom jag liksom John är förtjust i listor av alla dess slag, kommer här utan inbördes rangordning, en liten Hamnkrogentop10 för de senaste veckorna:

1. Chocolate Puma - Always and forever (Til West & Dj Delicious rmx)
2. Ron Carol - The only way is up
3. Atfc - Spread love
4. Sex Machine feat. Shena - Friday night
5. Coco Bongo - Till the moon has gone
6. Who´s who - Sexy fuck
7. Eddie Thoneick & Kurd Maverick - Love sensation
8. Supermode - Tell me why
9. Blaze - Most precious love (Sergio Flores rmx)
10. Fedde le Grand - Put your hands up 4 Detroit

Så grymma låtar helt enkelt.

Annars är mina två absoluta favoritlåtar för tillfället Shadows, med Pryda, samt Mylos remix av Bob Sinclairs Yes U R. Underbara låtar.

Apropå bra house, kom en dj fram till mig och av mig cred för musiken som spelades, vilket givetvis var skitskoj, eftersom beröm från andras dj´s väger självklart extra tungt ;). Han bad om mitt kort, så förhoppningsvis kan det leda till till någon kul spelning, who knows...

Imorgon spelar jag på clubgolvet på Le Cardinal i Helsingborg, vilket ska bli jäkligt roligt faktiskt. Det är nästan alltid fullt med folk, och det brukar bli riktigt bra drag. Grymt härligt att verkligen kunna bränna av fräsch musik.

Nu är det dags för sängen, återkommer under dagen!

/Robban

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Bra skrivet!

5:20 am  
Anonymous Anonymous said...

Vad roligt att se att du jobbar och står i...och vilken lista, känner inte igen en enda låt. Du får nog ge mig en musiklektion i Sthlm ockspå när du kommer!

6:39 pm  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home

Bloggtoppen.se