Monday, July 3

Längesen sist nu...

Har visst varit lite si och så med uppdateringarna här på Recordspins blogg. Tänkte försöka uppdatera lite så ni vet vad som har hänt, och vad som är på g. Sen sist har jag spelat på följande ställen:

27/5 - Bröllop, Hovs Hallar, Torekov
3/6 - Harrys, Helsingborg
9/6 - Privatfest, Djursholm
10/6 - Lunds Nation, Lund
15/6 - Privatfest, Kronovalls slott
17/6 - Lunds Nation, Lund
29/6 - Lunds Nation, Lund
30/6 - Swea, Helsingborg
1/7 - Swea, Helsingborg

Att kommentera varje kväll vore lite för tidsödande. Spelningen på Harrys var hur som helst en riktig höjdare. Detta har medfört att jag spelar där fem gånger i juli bland annat. Riktigt skoj. Härligt att kunna spela så fräsch musik och att det verkligen funkar, trots att det inte var jätteung ålder där.

Giget i Djursholm bör också nämnas. Stort tack till Carl Johan Friis för ett enormt trevligt och proffsigt bemötande. En rolig parentes var att prins C-P var där och skakade loss.

Lunds Nationspelningarna har känts riktigt bra också. Har försökt höja kvaliteten ett snäpp och även om det inte applåderas av schlagertjejerna, så tror jag att Lunds tjänar på det i längden. Särskilt eftersom man delvis vill komma bort från den stämpeln man nu innehar.

Sweajobben har helt klart varit annorlunda. Även om jag gillar musiken har det känts något ovant att spela rock. Men omväxling förnöjer, även om jag tillstår att jag är bättre på mer dansant musik.

Mitt schema för resten av juli ser ut som följer:

8/7 - Lunds Nation, Lund
13/7 - Lunds Nation, Lund
15/7 - Lunds Nation, Lund
21/7 - Harrys, Helsingborg
22/7 - Harrys, Helsingborg
27/7 - Harrys, Helsingborg
28/7 - Harrys, Helsingborg
29/7 - Harrys, Helsingborg

Tveka inte att dyka in om ni har vägarna förbi!

I min stereo just nu:

1) Fillers - Tonight
2) Loleatta Halloway - Love sensation 2006
3) Holly Valance vs. Prince - Kiss kiss kiss kiss (Whitelabel)

Ha det underbart i solen och rock on!

/John

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home

Bloggtoppen.se