Saturday, March 8

3 is a magic number

Såja, efter en tids bloggtorka haglar nu inläggen tätt.

Vi har nu kommit halvvägs upp till toppen och jag ger er placering 11-15 på listan av 2007 års bästa låtar (enligt mig då förstås).

15. Carl Kennedy ft Roachford & M.Y.N.C Project - Ride the Storm

Tydligen spelades den här låten typ överallt på lounge-hak på Ibiza i somras. I Växjö spelades den nog i princip bara av mig. Men den funkar så bra på barhäng! Måånga har frågat vad låten heter och fått svaret för att ragla iväg och förgäves försökt memorera det. Och det är bra, för då måste de komma tillbaka för att höra den igen...

Eller så kollar man på den här videon som nåt fan har gjort. Ganska söt faktiskt.



14. Tiga – You Gonna Want Me (Tocadisco remixes)

Den här låten va riktigt bra redan från början. Men jag förstår Tiga - man tackar inte nej till att bli remixad av en tysk i tiden. Blir garanterat lite klirr i kassan. Egentligen har de inte gjort så mycket med låten, bara fettat upp den ordentligt. Mitt personliga favorit-ögonblick i låten är den totala tystnad som infinner sig sisådär 200 millisekunder innan det brakar loss totalt. Världsklass.



13. Beat Assassins – We Run Things (Original mix)

Ahh, mer breaks! Det är tyvärr lite klent med guldkorn i genren, men här är ett annat bra exempel. Fattar inte varför hon sjunger på så konstig engelska. Man förstår ju inte... Snappar upp ordet reggae nånstans i mitten. hmm. Har inte prövat den här ute än, men kan tro att den skulle floppa på vanliga golv. Men hemma på Stallvägen 1 så rockar den ofta!

Lyssna på deras myspace

12. Anto Vitale – Theorem Del Faya (Tea Party vocal)

Alf tumble har koll. Så att lyssna på hans set kan va givande. Den här låten "gav" han i ett set på energys hemsida. Ganska ballt faktiskt att sån här musik kan få plats i ett så kommersiellt forum. Antagligen kommer ni inte gilla den. men det gör jag... Har ju en förkärlek till riktigt cheesy house. När ska jag gå vidare?

Lyssna och köp på traxsource.

11. De Souza ft Shena – Guilty (Eddie Thoneick remix)

Jag minns när hela recordspin va samlat i Växjö nån gång förra våren. Då spelades Guilty i bilen. Jag tyckte inte så mkt om den från början. Saxen kändes tveksam. Men sen växte den. och växte. Och till slut upptäckte jag dess hela skönhet. Vilken baskagge. vilket sug i virveln. vilken bas! Vilken sång! Och så var det den där saxen. Den lite tjatiga melodin som ligger så snyggt i mixen. Tror nästan att de kunde tagit vilka toner som helst. Ljudbilden är så snygg att låten redan är hemma. Robban förevigade dessutom vår besatthet genom att basera champagnegalopps-filmen med den låten. Och den har faktiskt haft ganska många tittare på youtube. Tragiskt nog är hån-filmen mot mig, där jag gör en bedrövlig mix för att sen prompt hävda att det var i tonart, klart mer populär. Kan vara något med sökorden intalar jag mig. Eftersom guilty redan visats här flera gånger så ger jag er istället nämnda hån-film.



Nu är det bara 10 platser kvar. Spännande va?

Adios / Hannes

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home

Bloggtoppen.se