Thursday, January 31

Off topic

Jag var och handlade på ICA Mobilia i Lund idag. De har en riktigt smaskig köttdisk där. Jag beställer min källarrökta skinka, rostbiff och tryffelsalami och hälsar och småpratar med de som expedierar. Idag kom en äldre man efter mig och följande meningar utbyttes:

- Det gamla vanliga.
- Tre hekto gorgonzola och fyra hekto pata negro?
- Det kan du lita på. (skratt)

Jag fylldes av en enorm avundsjuka. Jag vill också kunna säga "det gamla vanliga" när jag beställer...

/John

3 Comments:

Anonymous Anonymous said...

4 hg pata negra är vare sig billigt eller något vanligt... Men satans va gott!

6:46 pm  
Blogger Unknown said...

fyra hekto pata negra köper jag... Men vafan gör man med 3 hg gorgonzola? ost-fondue de moisissure(?)?

10:54 pm  
Anonymous Anonymous said...

Jag vet inte vad han ska göra med osten, men det han gör med den är ju inte väsentligt.

6:13 am  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home

Bloggtoppen.se