Sunday, December 23

Capital christmas

Hej vänner!

Julen är tyvärr ingen househögtid. Det är mer bjällror som gäller. Recordspin ägnar nu all vår tid åt våra familjer. För en DJ är dock julen kort. Redan på juldagen smäller det och alla vi tre är ute på banan igen. Växjö, Ängelholm och Hässleholm närmare bestämt. Jag tror min känsla på tisdag kommer vara "it's good to be back". 8 dagar utan spelningar är längsta uppehållet sen midsommar. Det börjar onekligen klia lite i fingrarna.

Redan i tisdags åkte jag upp till Stockholm för att primärt hälsa på mina föräldrar, och självfallet alla vänner. Det hann bara bli onsdag innan "first night out". Herden och Sunken var mitt sällskap, två herrar jag känt sen vi var tio. Vi blir bara vackrare med åren, detta är anno 2007:


Keywords: bubbel, marlboro, rödvinsdojja, helstekning, amarone, mssa, youtube, vodkajulmust.
Sen blev det en tveksam krogrunda. Men vad gör det när man avverkar den med såna fina vänner?

Första anhalt, Obaren. En av våra största gitarrhjältar spelade countryplattor (??). Min respekt för Nicke är intakt, men ingen av oss stod ut med skiten han spelade, så vi rörde oss vidare mot Berns. Tomt. Nästa försök Caféet. Fullt. Varpå Sunken får den briljanta idén att vi ska förnedra oss på Naglo. Vette fan om inte schlager är bättre än country. Riktig pest eller kolera där. Men efter levelshots och samtal med en misstänkt homosexuell finne i medelåldern var ändå humöret relativt högt. Till slut hamnade vi på White Room. En aning påstrukna, minst sagt. En oerhört dampig dj och 160kr förstörde den stunden. Men men, sällskapet var top noch!

Nu ser jag att klockan har glidit över midnatt och det är julafton. Familjen får nu min uppmärksamhet.

Från oss tre till er alla, en riktigt god jul!

/John

3 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Gostei muito desse post e seu blog é muito interessante, vou passar por aqui sempre =) Depois dá uma passada lá no meu site, que é sobre o CresceNet, espero que goste. O endereço dele é http://www.provedorcrescenet.com . Um abraço.

12:08 am  
Anonymous Anonymous said...

Ehh, ja?

12:22 pm  
Anonymous Anonymous said...

Inga spelningar?

10:40 am  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home

Bloggtoppen.se