Thursday, December 13

Same sex, same body

-Spela Mylos Drop the pressure!

Tyvärr hade jag faktiskt redan spelat den två gånger, så det blev inte en magisk tredje gång. Men det är svårt att säga nej till en av 2005 års bästa låtar och tillika milstolpe inom elektronisk musik. Jag saknar Mylo som fan, han har varit under isen ett bra tag nu, och det är på tiden att vi får höra lite nytt från honom. Destroy rock & roll 2 någon?Ikväll spelade jag på Metro, och det var en riktigt riktigt rolig spelning. Terminsbästa på VG för min del. Jag var sjuukt laddad innan, och tänkte spela bara låtar jag inte brukar spela. En laddning som ofta går åt skogen, pga övertändning/fel publik. Eller en kombo. Planen var att avsluta med The Sound of Nature. Det blev istället Timbuk och Bon Jovi, vilket kan ha varit ett säkrare val. Början av spelningen gick sådär, det var väldigt mycket mainstream 1A, och inga större överraskningar. Sista halvan av kvällen var dansgolvet stundtals helt sinnessjukt bra, och därför tänkte jag lägga upp den delen av setet på bloggen imorgon. Vårt lilla, men trogna blogg/house-entourage var där, och förnekade sig inte med att önska Alive 2007 och Heater. Mot slutet droppade även stans två bästa Bajare in, och styrde sedan hem. En till en förmodad frodig dam, och en annan till efterfest. Ja, jisses vilken kväll.

/Robban

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home

Bloggtoppen.se