Friday, November 30

New music world order

Yoyo!

Vet ni vad? Idag hittade jag en flyer på ett café. Men det var inte riktigt en flyer. Det var ett pappers-cd-case. Tomt. Familjen - Hög luft, stod det. Jag kollade på baksidan o funderade en sekund på att fråga barristan (lol) om man kunde få cdn också. Men sen såg jag hur de hänvisade till internet och gratisnedladdningar av hela singeln! Stort va?

Det är väl så det är nuförtiden. Det lönar sig mer att försöka få sin musik att bli spelad och SEN eventuellt få tillbaka lite i form av gigs eller royaltys från compilations mm. Tyvärr va låten inget för mig, åtminstone inte de 2 mixarna som jag lyckades hitta. Tydligen ska alla mixar finnas där, hojta till om ni hittar dem!

Annars måste jag tipsa om en len låt för alla er som dyrkar Rasmus Faber, Markus Enochson och Alf Tumble. Nämligen Anto Vitale - theorem del faya. Ruskigt fin latinlounge som smeker själen.

För er som inte känner till Markus Enochson så gör han jazz-influerad lounge om jag får kategorisera. När jag hörde honom spela på SMC förrförra vintern så var det däremot deep house för hela slanten. Men han producerar även glad-house. Kolla in klassikern Emma Nilsdotter - Från mig till dig som t o m fick va med på Dimitri from Paris' After the playboy mansion-cd trots att den är på svenska! Han har föresten producerat hela Emmas skiva med samma namn och det är tragiskt att den inte har sålt mer, I love it. Cheesy som fan, texten e ibland störande dålig, men musiken e underbar. Dansband, latin, disco, lounge och jazz i en salig blandning.

En låt som går varm hemma är Markus Enochson - For you to see. En annan låt som är ungefär lika suverän är Jill Scott - Golden (Markus Enochson remix). Ni som A-B-lyssnar märker nog varför. Han har återanvänt samma produktion. Grym ackordvepa. Jag klagar inte, never change a winning concept ;)

Nu ska jag ner på PM mat & dryck och spela lite len musik. Imorn spelar jag schlager på ett bröllop. Så kan det gå :)

/Hannes

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

bra tips, fina låtar

/Robban

2:32 pm  
Anonymous Anonymous said...

Kan ni inte länka låt-tipsen till youtube så att man kan lyssna direkt... Enskilda låtar är alltid så svårt att hitta som torrents!

10:07 am  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home

Bloggtoppen.se