Wednesday, November 21

SCDJ

Så vi var alltså i Aten. Främst för kulturen, men även för det goda grekiska köket och för att kolla in stadens nattliv. Det började sådär, med en taxichaffis som när jag försynt började småprata om ovan sedda dam och hennes koppling till Sverige, kort replikerade: Yeah, I think she ***** **** good too...

Angående nattlivet i Aten var vi inte där de på de bästa dagarna (mån, tis, ons), även om John ihärdigt framförde att en fyramiljonersstad nog fan borde ha klubbar igång på måndagar. Det blev en hel del hängande i stadsdelen Psirri , på divers barer och hak, både bra och dåliga. Men på tisdagen ramlade vi iaf in på en fullsmockad hiphopklubb, där kvällens mc blev så glad att jag sjöng med till Soulja boy att jag fick hans mössa. Jag plockade dock aldrig upp den från golvet. Vi hade ett par riktigt feta filmer från klubben, men de föll - faktiskt - bort i redigeringen.

På onsdagen var vi jäkligt sugna på house, och blev underbart nesligt nekade på ett ställe. Varje pointers trötta manual 1a, två ensamma killar ska inte in. In kom vi istället på klubben mitt emot, där dj droppade Switchs A bit patchy i Prydzremixen. Äntligen! Efter en stunds dadadejande insåg djn dock att de creddiga grekerna inte gick igång till det, och lirade istället grekisk musik för hela slanten. Kanske inte så mycket att hurra för, men man känner så väl igen sig, när man måste ge efter för dansgolvets vilja. Djn var dock i övrigt helt fläckfri, varje mix var spot on. Men vad fan, grekisk schlager är ju fan rätt kul ändå.

/Robban

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home

Bloggtoppen.se