Sunday, November 25

Quadruplets med smak av våldtäktsmän

Höjden av narcissism är att direkt efter avslutat gig hooka up laptopen och lyssna igenom sitt set. Men det är precis det jag gör nu, samtidigt som jag skriver dessa rader. En del mixar låter faktiskt oförskämt bra, och en del låter som de katastrofer de är.

Men vi tar det från början.

Veckans fyrtal i nationsspelningar startade på Västgötas klubb Metro. En rätt trögstartad kväll, men runt tolv fylldes golvet på rätt bra. Höjdpunkten var nog mitt lilla B-morerace, och killen som direkt efter kom fram och mobilade upp texten "Mer B-more!". Outsiders var Outhere Borthers Boom boom boom, (som funkade sådär, är det bara jag som tycker den är sjukt kul?) lite gammal Missy Elliot, samt The Strokes. Runt klockan ett fick jag dock ryck och spelade Beautiful Girls följt av...Apologize. Visserligen i en remix, men ändå. Länge sen jag gjorde en sådan läskig nybörjarmiss, att spela två ultraslöa låtar efter varandra. Jaja, Think räddade upp det rätt bra, och slutet av kvällen blev riktigt bra.

Torsdagen på ÖG var väl inte så värst märkvärdigt. En sån där mellankväll, typiskt för dagen innan löning. Körde ett klart rockigare race än jag brukar göra, men jag kände inte att jag hade folket med mig för att spela svår house. Kvällens höjdpunkt var tjejen som önskade Darudes Sandstorm eller Alice Deejay. När jag förklarade att jag inte kunde spela någon av dem, (vi är ju inte på Balders...), så önskade hon istället - Spice Girls Wannabe. Ridå.

Gränd på Hallands igår, där det var DM i utklädnad. Fullknökat med folk, Maskinen på högvarv och grym stämning! Blev en del klassiker med bl.a. Supermode, The Prodigy och Green day. Jag vet inte varför, men just Hallands fredagar känns så jäkla mycket som en riktigt bra collegeklubb. Enda stället i Lund där man kan spela Patrick Alavi-remixer och Aha med Take on me samma kväll utan att skämmas.

Kvällens spelning på ÖG var dock om möjligt ännu bättre. Stört mycket folk som verkligen körde järnet. Enda downern var att Boogan var tvungen att slipa upp ett lås för att få ordning på ljudet. Sparks flying everywhere! Kvällen började med blogghouse och snabb rap, och slutade med snabbhouse och långsam rap. Däremellan spelade jag en ruskigt rolig Cashbootleg, popvevan, (som börjar bli måttligt sönderspelad nu, men den funkar ju så ruskigt bra - Aretha, The Supremes, Lost Patrol), originalOutfield med Body Language, Chris Lakes Finally changes och The Cat Empire.

Now sleep

/Robban

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home

Bloggtoppen.se