Sunday, December 16

Jul e kul

Att spela "jag fångade en räv" eller inte, det är den stora frågan just nu... Vi har nyligen fått bekräftat att 2 högt respekterade DJs i södra sverige spelar nämnda låt. Vem vet, swedish dance chart nästa?

Ska bli intressant att höra hur den användes av Rob. Kan bara tänka mig succe faktiskt. Om inte annat så är det väl befriande med DJs som nån gång kan överraska stort med glimten i ögat?

Som tidigare nämnts så är det snart dags för en sammanfattning av 2007 musik-mässigt... Tänkte dock tjuvstarta lite o ge er min top-3 av jullåtar som passar att spela på barhäng strax innan jul:

3: Peabo Bryson - It's the most wonderfull time of the year
Svängig storbandsjazz med ett glatt jultema. Jag blir inte direkt sur när den ibland dyker upp i butikernas shopping-uppmuntrande julmusik.

2: Ella Fitzgerald - Sleigh ride (the latin project remix)
Snyggt proddad hiphop-lounge med Ellas ljuva röst kan inte bli fel. Föresten, är det henne Rihanna sjunger om hela jävla tiden?

1: Gunnar Svensson - Karl-bertil jonssons julafton
Världsklass helt enkelt. Fantastiskt julprogram av Tage Danielson som betyder mer för min familj än disney, grevinnan och ja, alla de andra julhelgs-programmen, tillsammans.
Led-motivet till är så drömskt vackert att man storknar. Har faktiskt haft som en liten egen tradition att försöka memorera melodin och harmoniken när jag fått chansen en gång per år, men aldrig lyckats... Till slut gav jag upp och letade upp den här inspelningen som om möjligt är ännu bättre än originalet.

Spelade förstås dessa låtar ikväll på PM och karl-bertil jonsson fick både säga hej vid 22 samt hej då vid 01. Vilken stämning...

/ Hannes

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home

Bloggtoppen.se