Tuesday, April 10

Nej, DU är!

Yo!

Påsken är över, och jag antar att ni, liksom jag varit ute och rumlat en kväll eller två. Under högtiden som gått fick jag tillfälle att spana in lite andra djs, och deras olika stilar. Jag har en teori som går ut på att det mesta man gör motoriskt hänger ihop. Dvs. är du duktig på att spela fotboll, är du sannolikt bra på andra bollsporter osv. Man kan även utveckla resonemanget till andra aspekter, såsom t.ex. dans, matlagning, bilkörning, och ehm...tja...ni vet...

Eller? Nej förresten, stryk det där sista, det borde ju innebära att fotbollsspelare och grymma let´s dancedansare får ligga konstant. Eh, det kanske har en viss korrelation. Eller inte.

Nu kan man självklart komma på tusen motargumenet om man så vill, men låt mig behålla min illusion om att det finns ett sådant fenomen som multipassion och dess betydelse för djande. Vill ni göra empiriska tester är det bara att kolla lite extra på djn noga nästa gång ni är ute. Svänger katten sina lurviga i takt med musiken? Eller står djn stilla och ser ointresserad ut, eller ännu värre, dansar och sjunger med, men i fel takt? Tja, pest eller kolera i mitt tycke, även om det har en viss idiotromantik över sig när det inte riktigt bär enda fram.


Håller min teori fullt ut kan man som dj fejka att vara en hingst, genom att bjuda på lite löjromssnittar i båset samtidigt som man försöker dansa taktfast och mixa lagom perfekt. Nu vill ju inte jag ha löjliga insinuationer, utan bara göra mitt jobb, och det är därför jag väldigt ofta ser så bister ut i båset. Senast i lördags stapplade en tjej fram och ett "Kom igen nu, se lite glad ut va!" kom över hennes stora läppar. In my mind drog jag till med världens grymmaste comeback, men det blev bara ett nervöst "Hehe...."och ett mustaschprytt smil, så hon kunde lalla iväg iväg nynnandes till Värsta schlagern. Men jag fick mig en tankeställare, och nästa tjej som kom fram bjöds på ett leende från öra till öra. Överkompensation, Borat, hon brister ut i gapskratt, ridå.
Imorgon tänkte jag tipsa om alla grymma låtar som finns, men just nu dansar jag bara till The Arks Prayer for the weekend. Hemma, inte i båset, men med snittarna i högsta hugg!

Bienvenue!

Robban

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home

Bloggtoppen.se