Wednesday, March 21

Förra årets bästaste låtar

Yo!

Sitter och slösurfar runt efter resor till Ibiza i sommar. Men det går sådär, en miljard olika flygbolag, och lika många varianter på hotell. Men sista helgen i juni smäller det iaf, mitt under högsäsongen. Det ska för att uttrycka mig milt, bli ******* kul. Ikväll blir det raka motsatsen till Ibiza, jag och John ska iväg på företagsfest (ja, djs har sådana också) i Malmö. Ska bli ytterst trevligt att se vad storebrorstaden i söder har att erbjuda en småslaskig onsdag. Återkommer med rapport. Men nu är det dags för mittenkapitlet i sagan om 2006 års bästa låtar.

15. Lazard - Living on video

Ja, det är samma living on video som du är van vid (typ), fast lite annorlunda. Vet inte varför det inte blev den "vanliga" varianten jag fastnade för, men nog om det. Första gången jag stiftade bekantskap med låten, var någon gång på Cardinal i början av året, då en dj-kollega lyriskt berättade hur den hade satt dansgolvet på fyr. Jag var minst sagt skeptisk, och tänkte för mig själv hur dum i huvudet den här killen var. Och visst, det är en fruktansvärt fjantig NRJ-låt egentligen. Men när man krämar loss den tillsammans med Sexy fuck går varje dansgolv sönder. Det funkade hela sommaren, hela hösten, och nästan hela vintern. Skam den som ger sig, Bir, du hade helt rätt, den är/var grym!

14. Alex Gaudino & Jerma - Satisfaction

Långt innan slakten på Calabria gjorde Gaudino den här biten tillsammans med Jerma. Vet inte riktigt hur jag ska beskriva den, eller varför jag gillar den. Den är upprepande, rätt dåligt proddad, sanslöst efter (sampla 80-tal dog väl 2004?), och är mer än lovligt euro-aktig av sig. But I still foookin lööv it. En av de lite drygt 50 låtar som konstant rullades under min och Johns Asienturné samma år (med 256 mb utrymme gäller kvalité för kvantitet, det tog ett par timmar att välja ut rätt låtar...;), och förmodligen den låten jag oftast satte på för att dansa loss lite. Kan verkligen inte sitta stilla till den, och då kan det ju inte vara dåligt, eller hur?

13. Jody Wisternoff - Cold drink hot girl

Nu känns det kanske som jag lapar gamla nyheter igen, men här en låt som jag fick upp ögonen på en sandstrand fjärran österut. Sent på kvällen, varmt och fuktigt, och ljuv musik. Mjuk musik, som man vill göra allt och inget till. Tvekar inte att utnämna den till en av de vackraste instrumentala låtar jag känner till, det är så otroligt mycket nerv i den. Ett bra bevis på att man aldrig ska tveka om att fråga djn vilken låt som spelas, man kan förlora en potentiell livskamrat.


En av inte så många låtar som jag och John har gemensamt på våra listor. Men det är ytterst välförtjänt. Låten har ett fantastiskt driv, och en i housesammanhang sällsynt ostigt vacker text...

Do you know how lucky I feel am,
to find a man who loves me as I am,
never tried to change a single part of me ,
you´re easy to love with those qualities.

And everyday you teach me more and more,
Inside me, i wanna go,
and every night you every night you think of only me,
Oh, you keep me satisfied, you do all the things that I like...

Do you want it right now...

11. Black eyed peas - Mas que nada (Tocadisco remix)

Sergio Mendes original har stött och blötts ett flertal gånger, men frågan är om han känner till hur Tysklands skönaste tysk Tocadisco twistat till hans låt. Det är så otroligt jäkla bra på dansgolvet, först en liten trudelur original, sen en uppmanande build-up med handklapp, och sist men inte minst, från avgrunden tillsammans med herr fet bas,

PRESSURE!!!

My god, sällan har dj och publik varit i sådan symbios som när denna spelas, det går helt enkelt inte att stå stilla...Kolla in videon eller setet från ÖGs om du inte hört låten tidigare.

Top 10 återstår, vi ses där!

Ciao

Robban

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home

Bloggtoppen.se