Sunday, March 18

bLAME IT ON THE boooogie!

Yo!

Sköna söndag!

Veckan som snart är slut har varit hektisk, dels med en saftig andel spelningar, men även med en hel del skola och sådant. I torsdags spelade jag på ÖG igen, vilket var trevligt, förutom att en av deras toppar gick sönder. Hmm, hang the dj? Kvällens mest minnesvärda grej var killen som med sin mobil önskade den moderna klassikern Chase the sun med Planet Funk. En sådan låt som man i princip spelar direkt, iom att den är så fruktansvärt bra. Men så klart har jag inte låten med mig...

Fredagen startade med Radio AFs Momentum, där programledaren och EDM-fantasten Nils Thalin bjuder upp till dans varannan fredag. Jag fick än en gång äran att medverka genom en livemix, men denna gången blev det dock en relativt slaskig mix, eftersom jag inte riktigt hade förberett mig så nogrannt som sig bör. Och är det live, så är det live. John har kommenterat den, snäll som han är. Eller vad sägs om följande omdömen?

"Ärligt talat låter det sinnessjukt dåligt."

"En av din karriärs största rysare tror jag."

"Så disonant det kan bli."

- Robban "jag tog en rövare, går det så går det"
- John "Du fick den i röven helt klart."

Jaja, jag säger som Tobias Fünke.
"You are quite the cupid. You can stick an arrow in my buttocks any time..."

Men men, man älskar alla sina verk, vackra och intelligenta såväl som vanskapta och svagsinta. Det är en del nytt, en del gammalt, lite lånat och en del snott. Vad väntar du på! ladda ner min mix (42 mb). Låtlista:

Dj Mehdi - Signatune w. finally
Audio Bullys - Drop it
Pharrel - Can I have it like that (Estaw remix)
Coburn - We intterupt this programme
Digitalism - Zdarlight (rmx)
Alex Gaudino - Destination Calabria (LL remix) w. E samba
Eric Prydz - Solitude w Watchin
SAS & LL - Get dumb (rmx)
Da Hool - Met her at the love parade (Jerome Robins remix)
Three drives on a vinyl - Greece 2000 (rmx)
Soulcast - Someone like me (Ian Carey remix)
Sebastian Ingrosso - Bodybeat
Nirvana - Smells like teen spirit (Patrick Alavi rerox)

Peace!

Robban

Ps. Alex rockar. Ds.

2 Comments:

Blogger Unknown said...

JAAAA!! Tobias Fünke - Yeah! Saweet! Coolers Pistolers! Wowaweewoa!
Sry, fick lite nostalgi-extas. För er som inte fattar, stäng ner denna eminenta blogg för en stund och tillskansa er Arrested Development, en fantastisk tv-serie, och se den.

nu.

5:21 pm  
Blogger Recordspin said...

...och för de(n) av er som inte kan få nog av Arrested Development, så finns det mkt godis på

http://www.imdb.com/title/tt0367279/quotes

"Yeah, the guy in the $3,000 suit is holding the elevator for the guy who doesn't make that in four months. Come on."

+ en hel del extra roligheter...Enjoy...:)

12:54 am  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home

Bloggtoppen.se