Thursday, March 29

Acubmas Syeliab

Yo!

Hemma efter en kväll på Wermlands nation här i Lund, och är sådär lite lagom småbitter och gnällig. Det började med att cdjävel ett får snedtändning deluxe och bestämmer sig för att bara köra en ton av Mickey Slims Jump around. Sen byter den ton varje sekund. Samtidigt som cdjävel två har ett stort ERROR på sin skärm. Jo tack, DU är ERROR tänker jag högt till cdn. Så det hela slutar med att jag blir tvungen att stänga av båda cdspelarna, och den totala tystnaden blir på en halv minut typ. Nej, det är inte så lång tid egentligen, men det är verkligen en halv evighet som dj, iom att det tar folk 3 sek att gå ifrån dansgolvet. Sedan försökte jag övertala en kille att man inte kan spela samma låt två gånger efter varandra, och jag tvingades även lyssna på en kille som tyckte att Hammerfall passade bra in efter Tiga.



Men men, ljuspunkter var som vanligt schysst personal, en oväntat lyckad mix/mash mellan mellan Max Romeos Chase the devil och funkymixen på Justins WGA/CO, samt att jag lyckades få 6 par hångel genom mitt eminenta val av den extremt fina biten Never be afraid again som sistalåt.

Lite kul låtar för tillfället:

Giorgio Prezioso & Libex - Intelligence (Henrik B edit)
Ne-Yo - Put your hands up
Disco Boys - For you (Patrick Alavi remix)
Eric Prydz - Sthlmsthlm
Guru Josh - Infinity 2007
Akon - Don´t matter

Пока все!

Robban

4 Comments:

Blogger Peter said...

Mäter vi hångel på sista-låtarna. Borde inte hemsläpsfrekvensen vara viktigare? För vem har inte hånglat upp nån lätt luring på wormlands i källaren... :)
Fan sist jag hångla till en sistalåt var just där!

5:05 pm  
Blogger Recordspin said...

Klart att hemsläpsfrekvensen är avgörande, ffa på W, men det är hart omöjligt för mig att kontrollera det, varav hångel är en säkrare indikator...Och sistalåten är nog mest till för de som vill hångla. Kul är det iaf!

6:44 pm  
Blogger Peter said...

Vill se statistik på hångelfrekvensen mellan olika sistalåtar!

8:22 am  
Anonymous Anonymous said...

hur får man tag på sthlmsthlm? tacksam för svar=)

4:13 pm  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home

Bloggtoppen.se