Friday, March 30

Limited

Nyss hemkommen från kvällens spelning på Lunds nation. De har liksom ÖGs nyligen investerat i ett härligt set med nya 800-spelare och en 400 mixer. Samma kit som Robban har. Men när jag kom möttes jag av den här synen:


Även om man inte är insatt kan ögat lätt (framför allt via färgerna) se att något inte står rätt till. Den ena spelaren var nämligen inne på service. I utbyte får man då ofta temporärt låna en ersättningsspelare, företrädesvis av äldre modell. (Hur kul är det förresten inte att se små fräcka chicks springa omkring med en gammal 3310. Nuförtiden en typisk lånetelefon. Ber om ursäkt för att jag är så överpedagogisk...)

Nåväl, detta är ju inga problem egentligen. Man får skippa lite finlir bara kanske. Nu visade det sig att den här ersättaren inte alls var på något bra humör. Den spottade och fräste åt allt. Det hackade. Något brutalt. Dock fick den ett ryck ungefär var femtonde gång, och gick hackfritt. Då gällde det att ta vara på chansen. (Här hade jag egentligen tänkt att skriva mycket mer, men jag inser att det är otroligt trist att läsa...)

Ta nu en titt på detta foto:

Läs uppe i vänstra hörnet. Stor ironi...

Nu är det dags för sängen!

/John

Ps. Vill verkligen poängtera att det inte på något sätt är Lunds nations fel. Tvärtom, cred att de lämnar in sin utrustning på service när den inte fungerar perfekt. Ds.

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home

Bloggtoppen.se