Saturday, March 31

Det var en gång...

Yo!

Har precis avslutat en skål med A-fil och musli, slå det som nyttig nattmat, alla fredagsfyllon!

Jisses vilken underlig natt det här artade sig till. Men vi tar det från början.

Käkar lite mat, bränner lite plattor, pillar lite med excel, dusch, på med jackan, och så iväg. So far so good. Kör i maklig takt mot Hässleholm för kvällens spelning på Kings Head. Har ju varit en kanonfin dag igen, och kvällen blir väldigt vacker när skymningen träder fram. I en av alla småorter på vägen, ser jag plötsligt några rörelser en bit längre fram, det ser ut lite som ett gäng hundar som går. Jag bromsar in lite, och tar mig en närmare titt. Det skulle jag inte gjort. 5 stycken knallvita barnrövar stirrar argt tillbaka mot mig, medans deras ägare glatt håller ner sina jeans. Rövarna verkar inte ta någon notis om mig, utan fortsätter glatt nerför gatan.


Väl framme vid KH börjar jag förbereda mig så smått för kvällen. Efter ett tag börjar det komma mer och mer gäster, och jag märker snabbt att KH som i vanliga fall har ett relativt fräsch klientel på fredagar, ofrivilligt tvingats anordna DM i udda nattklubbsbeteende. Här är finalisternas bidrag:

Finalist 1
Robban

-HEeeeEjj!
Hej.
-*fniss* hEej! Vhet du? Förra djn som var här, i förra veckan, jag gav honom dricks!
-Jaså?
-Jaaaaa....
-Ehm..Kul för honom, var det för han spelade bra musik eller?
-Nhääää! Det var för att han vaktade min väska!
-Eh, ok.
-*raaaap* Hhha ah ha! Mmmm, men vet du, sen tappade jag ändå min plånbok i slutet...

Finalist 2
Robban

(23.20)
-*brööl* HaaaalÅÅÅÅ!!! Spela en lugn låt nu dau!!!
-...

Finalist 3
Robban

-Hej!
-Hej!
-Duu...Kan du inte spela Septembers nya? För oss gamlingar? Jag är så gammal!!! (ca 30)
-Jo, det kan jag väl.
-*dovt sluddrande* Jag är sååå gammal...så gammal...
-Eh, sa du något?
-*snyftande*...Nää...

Stängning följt av nedpackning och avsked, och sedan sitter jag i bilen på väg hem. Eller iaf på väg ut ur Hässleholm, staden som är min geografiska nemesis. Hinner inte köra långt innan en kort Darth Vader står bredvid vägen med sitt röda lasersvärd. P-O-L-I-S-E-N står det på bilen parkerad bredvid honom. Inte för att jag gjort något olagligt eller så, men jag blir så klart lika nervös som jag alltid blir när jag åker in för trafikkontroll, vilket konstapeln givetvis märker när han ber om körkortet. Jag är frestad att fråga hur han har mage att stå här och kalla in mig, när det springer lös minderåriga blottare i Höör, men jag avstår. Det hela är över på ett par minuter, och jag åker vidare in i natten ostört.

Tills detta SMS anländer från Oskar:

"Stonebridge på Solidaritet, ja tack! ;)"


Ridå.

Auf wiedersehen!

Robban

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home

Bloggtoppen.se