Thursday, February 15

The Setup

Now let me see you put your hands up!

Mmm, Mary J´s och Motos gladhouse klingade uppenbarligen mycket väl hos ena halvan av oss. Om andra halvan ens har med den på sin top 25 återstår att se. Om det nu hinner bli en ytterligare top 25, känns sådär passé att dra en 2006-lista i slutet på februari 2007. Men kan The Academy så kan jag ;). Efter Johns grundliga lista över sina personliga musikfavoriter 2006, är det dags att blicka framåt ett tag. Eller iaf så långt som till imorgon. Då är det nämligen dags för mitt nya alter ego att ta offentlig plats (nej, inte Rung...). Momentum heter Radio AFs program som dedikeras åt elektronisk musik, och som givit mig den stora äran att presentera en exklusiv timmesmix. Tyvärr ska jag dja under kvällen, så det blir en liveförinspelning istället, men lika vasst för det hoppas jag. Jag hoppas kunna chocka med ett riktigt hett svängigt set. Tiden är 21-23 imorgon fredag, och man kan lyssna via webben om man inte befinner sig i södra Skåne.

Ha en skön helg!

Robban

Ps.
Sweden-based 4 piece all-girl rock band. Känns löjligt med någon som helst presentation, tjejerna har radat upp hits ett bra tag nu. Men ändå känns nya singeln Cheek to Cheek så löjligt underbart housepoppigt annorlunda deras tidigare verk att den bara måste nämnas. Jag fullkomligt älskar den tveksamma saxen i mittenpartiet, som sedan blommar ut till det mest catchy blåset sedan Calabria. Oj, vad det här kommer att bootleggas misstänker och hoppas jag. God damn vad bra det här är.

Ds.

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home

Bloggtoppen.se