Tuesday, January 9

Top 25, del 2

Okej, då fortsätter vi!

20) Dumb Dan - Higher love

Kanske inte en så välkänd låt. Finns att köpa här. Vi är nog många som drar paralleller till dessa gutter när man lyssnar på Higher love. Jag skulle vilja göra en video till den här låten. Lite bilkörning, lite dansgolv. Inga bikinibrudar...

19) Sean Paul - Temperature (Shay M Mayumana Style Remix)

I grund och botten en rätt trött låt. Jag och Robban gnällde över att man sannolikt skulle vara tvungen att spela den ute. Jag lyckades undvika den, eftersom den inte var så önskad. Sen damp den här mixen ned, och något hände. Handklappar, hihats, vansinnesskrik,
3 extra bpm. Helt plötsligt en favorit. Remixer lyfter sällan ett mästerligt original, men med mer mediokra låtar som denna kan det vara en skänk från ovan.

18) Petter - Storstadsidyll

När man samplar en av mina absoluta favoritlåtar från 2005 kan väl inget gå fel, eller? Jo, det är klart att det just i ett sånt läge kan gå alldeles åt helvete. Men tack vare Petter och Embee lyfter det. Och visst kan man hålla med om att det är ett "tänkarbeat". Läsvärt text också.

17) Toby Neal - Do you really want (my love?)

Hörde den här låten första gången när jag lyssnade igenom Australiensiska MOS senaste annual. Man kan ju inte direkt påstå att killen är tvålfager, men jag gillar soundet! Rullar friskt på hemstereon.

16) Snook - Kommer ifrån

Här vet jag att Robban och jag inte tycker likadant. Men jag blir lika glad varje gång jag hör Kommer ifrån. Killarna är väl inga superstjärnor på att rappa. Men beatet är vansinnigt catchy och jag tröttnar liksom inte. En mer psykoanalytisk tolkning kanske är att jag identifierar mig med texten. Skåne är hemma nu. Lund är hemma nu. Men det är Stockholm jag kommer ifrån. Video med kass upplösning finns här.

More to come tomorrow! Sleep tight!

/John

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Lilla john, vad är det jag läser? Man kan inte droppa att daniel och oskar skulle vara dåliga på att rappa, de kanske är precis hur bra som helst. Danne har ju tom vunnit rap-sm, 2 ggr tom! ;) Hahaha.. nä, men mina känslor för snook kanske inte är någon förvåning! Go festival! Ps: Du kasnke ska kolla in Lilleman innan du droppar kässa rappare! :)

11:51 pm  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home

Bloggtoppen.se