Monday, January 8

Top 25, del 1

Vänner!

2006 är till ända, och vad passar då bättre än lite topplistor? Här kommer min topp 25 på årets bästa låtar. Jag kommer använda mig av någon slags julkalendervariant och presentera 5 låtar per dag med en stor final på fredag.

På den här listan kommer jag blanda och ge. Självfallet vanskligt att blanda genrer, men men. Observera att långt ifrån alla låtars storhet avser hur bra de funkar på ett dansgolv. På såna här listor får man ju ta med ytterst personliga favoriter. Sånt skit Virtanen brukar pyssla med... Well, here we go!

25) Coco Bongo - Till the moon has gone

Ingen märkvärdig låt, men jag spelar den ofta ute och kommer på mig själv med att verkligen dansa i båset till den. Det brukar vara ett bra tecken.

24) Paolo Mojo - 1983 (Eric Prydz remix)

Ett tolvminutersepos. Kanske inte det mest lättillgängliga året har bjudit på, men kör den på repeat 5 gånger (blir ganska precis en timma det...) och se om den sätter sig. Sjukt snygg stereobild tycker jag. Hörlursvänlig låt.

23) Who's who - Sexy fuck

Mixa in i första breaket. Låt sen basen efter 1:15 komma som ett slagträ i huvudet. I somras blev nog folk lite överrumplade. Sedan senhösten fungerar den här som jag antar att den är tänkt. Vare sig du vill eller inte driver den här ljudbilden upp din puls i 128. Varken mer eller mindre.

22) Disco Darlings - Sweetness

Som gammal gospelkörssångare har jag en förkärlek för kvadratiska (lika tjocka som långa) svarta tanter med sanlös stämma. Jag har inte lyckats ta reda på om kvinnan som sjunger i Sweetness har de ovan nämnda dimensionera, men det känns så. Observera att det inte är dessa Discodarlings som avses...

21) Eddie Thoneick - Deeper love (Ruff mix)

Återigen lite gospelkänsla. Fantastiska vocals av den här kvinnan. Tyvärr verkar hennes releaser i eget namn vara av det tamare slaget. Berget! Coolt att man kan heta Berget! Svårt att döma av bilderna om Berget verkligen är ett berg, men jag tror innerst inne att ju mer fett på kroppen desto fetare röst. Här och här finner ni dock två undantag...

Sådärja! Håll tillgodo, imorgon presenterar jag plats 16-20.

/John

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Lilla john, vad är det jag läser? Man kan inte droppa att daniel och oskar skulle vara dåliga på att rappa, de kanske är precis hur bra som helst. Danne har ju tom vunnit rap-sm, 2 ggr tom! ;) Hahaha.. nä, men mina känslor för snook kanske inte är någon förvåning! Go festival! Ps: Du kasnke ska kolla in Lilleman innan du droppar kässa rappare! :)

11:49 pm  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home

Bloggtoppen.se