Wednesday, January 10

Top 25, del 3

Here we go again...

15) Bump - I'm rushin' (DJ Tonka's Remix)

Ta en del Thomas Anders, en del DJ Bobo och till sist en del Pete Tong. Var landar vi då? Jo, i den här dängan. Är jag pinsam? Skiter jag i...

14) Ne-Yo - Sign me up

Den kanske bästa låten från en helt fantastisk skiva. Sällan nuförtiden kan man sätta på en skiva och låta den gå från start till mål utan att byta låt. In my own words kanske är 2006 års bästa album enligt min mening. I en värld där folk laddar ned singeln de hör på radio är det befriande med ett riktigt ALBUM.

13) Michael Grey - Borderline

Robban spelade den här låten för mig tidigt i somras. I bilen någonstans utanför Bonnarp (där de för övrigt har ett rikt kulturliv, folk tyvärr försvinner för fort, byborna motionerar men tyvärr ingen skriver blogg...) Har för mig att jag frågade "är inte det här Michael Grey"? Kommer inte ihåg om jag gillade den eller inte. Hur som helst var det en instrumentalversion. Är ju inte alltid vocals lyfter en låt, men som gammal körbög är jag en sucker för det. Här ligger sången perfekt.

12) Basement Jaxx - Hush boy

Den här har jag idogt spelat hela hösten. Innehar väl inte de ingredienser som utmärker en hit. Ingen balsamicosirap alltså. Tänk er snarare att du tar ett exemplar av varje av jordens 50 godaste svampar. Finhacka och pressa ihop. Så otroligt mycket gott samtidigt. Nästan lite för mycket av det goda. "Överproducerad", säger min gode vän Hannes Dahlberg (som jag förhoppningsvis får ha med på nästa års lista). Mycket? -Ja. Gillar jag det? Svaret är JA.

11) Freemasons ft. Amanda Wilson - Watchin'

Sång som går rakt in i hjärtat. Patenterat piano. Fan, jag ska aldrig vara otrogen...

Ha det fint nu vänner, så hörs vi imorgon!

/John

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home

Bloggtoppen.se