Sunday, August 26

5 saker som gjorde denna kvällen minnesvärd

*Stampdans. Vilken normalt funtad människa gör den här dansen? Den där som får personen som dansar att se ut som den inget hellre vill än att stampa i sönder mullvadshögar. Allt fokus på benen, rakt mot marken, gärna med armarna hängandes lealöst bredvid. Såg två stycken oberoende av varandra gå loss på parketten. Strange.

*Önskningar. Ett av mina mer mediokra ragg sen stenåldern tillbaka dyker upp och önskar schlager. Hon känner inte igen mig, vilket givetvis är skönt. Jag drar loss ett par schlager, men hon är snabbt tillbaka. Och tillbaka. jag slutar räkna efter 8 gånger på två timmar. Hon stod för sammanlagt 87% av kvällens önskningar. Idiot.
*Kommunikation. Ett antal av denna kalibern ikväll.

Semipackad tjej: Kan du spela något danskt?
Jag: Danskt?
Semipackad tjej: Ja, danskt.
Jag: Nej. Det finns ju inget, och även om det fanns det så....tja...
Semipackad tjej: JO! Depeche och AC/DC och sånt.
Förvirrad jag: Ok...

Stängning, musiken har varit tyst i ca 3 min, jag håller på att packa ihop mina saker.
-Stänger ni nu?

Tjej: Är du singel?
Jag: Eh..Nej.
Tjej. Ah.
Paus....
Tjej. Nej, det var min kompis som tyckte du var het.

*Timing. 6-timmarsspelning sätter sina spår sisådär vid en halv 4, och jag måste springa till pojkarnas. Sätter på en färdigmix med 5-6 låtar, så jag har god tid på mig. Lagom tillbaka hör jag låten som spelade INNAN jag satte på färdigmixen, och hinner tänka "hmm, så ska det inte vara" innan jag ser Micke i baren och en gäst stå och fibbla vid cdn. Givetvis hade det blivit tyst under tiden jag varit borta av någon okänd anledning. På 6 timmar spelar jag ungefär 180 låtar (320 min/ 2min/låt). Givetvis prickar jag in just den som fuckar upp. Skön 0.33-outare. Jag blir plötsligt så glad för att jag snart aldrig mer ska stoppa in en satans cdskiva i en satans jävla cdspelare mer.

*Tröst. Sista kvarten kommer det det fram en tjej som berättar att hon hade haft ett par tjejkompisar nere från Sthlm för en månad sen, då jag spelade. Jag hade spelat alla deras önskningar, och efteråt hade de bara pratat om hur bra djn var. Jag rodnar lite lätt, och håller med henne tyst för mig själv.

/Robban

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Oj då...mycket kan hända på några timmar...mycket underhållande!

10:40 am  
Blogger Recordspin said...

DU är underhållande! :)

3:44 pm  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home

Bloggtoppen.se