Wednesday, July 25

Steve Jones summer recap pt 1

Hallå ja,

Ännu en lång period av radioskugga har legat över Gubblyckan. Om det beror det ytterst tveksamma vädret eller min "semester" låter jag vara osagt, men nu är jag här i alla fall. Tänkte först göra en kort recap på min "sommar" hittills:

2/6 - Centrum Bar, Jönköping

Med mycket kort varsel blev jag uppkallad till Jönköping. 28 mil enkel resa. Tydligen hade den ordinarie djn blivit sjuk, och eftersom Make Up Store hade fet invigningsfest med modevisningar och hela balunsen ville de inte chansa och ta dit någon som inte höll måttet. Snackade lite med en otroligt trevlig dj som hette Leffe som tydligen skulle spela i det rummet där de hade catwalk. Jag skulle ta hand om det vanliga dansgolvet och tyngdpunkten skulle ligga på rnb. Det är alltid kul att komma till ett nytt ställe och framför allt en ny stad. På bra humör efter 28 mil i en bil betydligt bättre än min egen (den var på lagning då) traskade jag in på den stora gågatan där stället skulle ligga. Gick först förbi O'Learys. Helt vansinnigt stort! Fick veta sen att de har knökfull nattklubb där. A little bit odd, jag har alltid haft svårt att få ihop kombinationen sportbar och nattklubb.
Knallade vidare och på vänstersida av gågatan tornar det upp sig en enorm kö. 40 meter och 3 man i bredd. Eller man och man, framförallt tjejer. Inte särskilt oväntat med tanke på vilka som var värdar för kvällen. Tjejer med stort intresse för smink. Jag vet inte vilken nivå tjejerna i Jönköping håller, men jag vågar påstå att det var de översta percentilerna som var på plats. Man kunde även skönja ett antar "specialinbjudna" (läs människor med inflytande i staden, typ butiksägare och näringslivsfolk).

Kvällen fortskred i alla fall på ett mycket bra sätt. Bäst funkade nog den nyligen framvaskade gamla Il hotmixen på From AM to PM. Tyvärr har inte Centrum bar några bilder på hemsidan från den kvällen.

De efterföljande veckorna finns väl inte så mycket revolutionerande att berätta om. Schemat var detta:

5/6 - Harrys Helsingborg
7/6 - Harrys Malmö
9/6 - Kings Head, Hässleholm
14/6 - Harrys Helsingborg
15/6 - Harrys Helsingborg
16/6 - Harrys Helsingborg

Däremellan klämde Recordspin som ni vet in en studieresa till Göteborg och Mr Prydz. Info om detta finns här.

Sen väntade nästan två veckors semester hos mor och far i Stockholm. Tre livematcher med mitt älskade Bajen hanns med och några utgångar också. East fick sig några besök och när Rung kom upp i slutet av vistelsen blev Café Opera en av anhalterna. NRJ att the club var där. Här har ni deras playlist. En del fina låtar, men responsen kändes vek. Med tanke på klientelet hade det nog fungerat bättre med NRJ in the ghetto eller något liknande...

Tillbaka i lärdomsstaden:

29/6 - Sommarklubben, Hallands Nation, Lund
30/6 - Harrys Malmö
6/7 - Harrys Helsingborg
7/7 - Harrys Helsingborg

Minnet är bra men kort, så vi lämnar dessa kvällar därhän...

Den här posten verkar bli rätt lång, så jag tror jag delar upp den...

Kram
John

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home

Bloggtoppen.se