Saturday, July 14

I backspegeln

Förra helgen var jag uppe i Kristianstad och lirade, på en klubb som heter teaterbaren, inhyst i inte mindre än just det, en alkov till teatern. Snygg lokal, rymligt djbås, bra teknik, trevlig personal, samt en kunnig och grymt trevlig manager gav bra försmak inför starten. Det är alltid en smula pirrigt att lira på ett helt nytt ställe, men det vägs givetvis upp av det roliga att testa olika klubbar. Tanken var att lira standardclubmusik, men det blev en sanning med en viss modifikation, då housen var dömd att misslyckas. Det blev istället rnb och hiphop för nästan hela slanten, och jag fick rota fram alla Xmix, funky- och Il hotgrejer jag hade i förrådet. Men det funkade bra, faktum är att första timmen stod en av deras egna djs och spionerade lite, och efter varje mix plockade han upp hakan från golvet. Sjukt kul. Och som vanligt kan jag inte bli bra på bild. Det går liksom inte, men är man en nörd som sjunger med till alla låtar, så är man.
Igår var det Hallands, och bra med folk för att vara standardfredag, 200+ och bra drag. Kul låtar var No more conversations och I found you. Sen hej och håblandning, med Mo-town, pop, rnb och allt dansant. Minnesvärd var killen som kom fram och bad mig att inte spela "så jäkla mycket Rix-fmmusik"...För att direkt efter börja berätta om sitt jobb med att köra truck, och avsluta med suicidala meningen "Jag gillar ju egentligen Peps..."

Ikväll blir det Cardinal, det blir väl som det brukar, en salig blandning stekare, krogfolk, golddiggers, schlagerfantaster, drags, och annat löst folk som vill frottera. Med andra ord bra ingredienser för en kanonkväll.

John förgyller västkusten med sin fagra nuna och flinka fingrar, ikväll spelar han på anrika Hotell Tylösand. Jag kräver en rapport om tidpunkt för Pappa Roefs däckning, vad som hände i sviten inatt, och om numret.

På andra sidan havet, det andra havet till och med, hittar vi Recordspins förlängda arm, där Dahlberg med entourage checkar in Tallins Sun Dance Music Festival, och Fedde le Grand. Recension inom kort.

Das war alles, bis später

Robban

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home

Bloggtoppen.se