Tuesday, June 19

Sessions

Yo!

I söndags var jag i Helsingborg, HK skulle ha dj pga ett vattenevenemang. Inte anordnat av HK, utan av företaget Ramlösa som bjöd Helsingborg på Martin "jag vill göra något sjukt" Stenmarck, och The Sounds. Jag njöt ofantligt mycket av se Stenmarck misslyckas med att få någon som helst respons av publiken, men tyckte det var lite trist att Sounds forfarande inte är sådär våldsamt duktiga på att spela. Men de har ju bra låtar, och Maja har ju energi så det räcker och blir över, helt klart. Sen hände det inte så mycket, jag stod och väntade i två timmar på att få spela något, eftersom musiken från scenen skulle överrösta musiken inne på HK, och när spektaklet tagit slut, dog det ut nästan direkt. Inte en av de roligaste kvällarna man haft dvs. Men Travailler funkade faktiskt nice, kan bli sommarens låt på HK. Jag hoppas. Igår var det rendez vous på HK, denna gången med ett yngre klientel, och tack och lov med musik. Jonas har dessutom kommit tillbaka, nu vet man att det blir ordning och reda! Hivade ur mig allt det nya bra, vilket är en hel del då det kommit löjligt mycket fint sista tiden. De låtar som slår bäst vid denna tidpunkten får ju en förlängd livslängd en bra bit in på hösten, så nu pumpar skivbolagen ut allt de har. Kul att bara kunna lira göttig house hela kvällen, kan vi bara få en ny cdspelare som inte pitchar upp sig själv, eller stänger av sig, är jag helnöjd. Lagom stängning vid 01, och sen iväg till Swea och Soulpower. Inte våldsamt mycket folk, men det blir nog bättre drag när folk har semester. Stod bredvid när Christian fick denna klassikern:

-Kan du inte spela något som är bra?
-Jo, men vad tycker du är bra då?
-Något man kan sjunga med till...

Suck...

Adios

Robban

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

yejj! Sicket tempo på inläggen!

I LIKE

Vet inte va jag ska tycka om travallier, känns både fräsch o gammal på samma gång... märkligt...

Jaja... keep it up

/Hannes

3:59 pm  
Blogger Recordspin said...

DU är fräsch och gammal :)

3:59 pm  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home

Bloggtoppen.se