Monday, June 18

Trinity

Yo!

Trött värre efter en lååång helg, med slutförandet av uppsatsen som höjdpunkten. Hade en skoj spelning i lördags, ute på landet utanför Lund. En sjukt stor lokal, ute på en "bonnagård", ute i ingenmansland. Japp, strange, men sant. Varje lördag drar det dit typ tusen pers från bygden, för att dansa, ragga och supa, fast i kanske omvänd ordning. Under hela kvällen blir det sedan en hel del sk "dränglåtar", då jag snabbt inser att det som brukar klassas som mainstream inte funkar superbra här. Snabbt ska det vara, gärna i 140 BPM, och med mycket synt och sång. Minns när jag var 16 och stod på Madison i Båstad och hörde en grym slinga för första gången. Sprang fram till djn och fick reda på att det var The Holy men med Last universe. Drängarnas dränglåt. En pseudotrancedancelåt som snott soundtracket från den sista mohikanen, och som jag fram till i förrgår aldrig spelat ute. Har haft den i caset av nostalgiska skäl. Men efter att jag kört slut alla, verkligen alla, tokdränglåtar, fanns den där. Långt bak i caset, och jag ville ha den. Satte på den sist av alla, och helt plötsligt var det ´98 igen, fast med mig bakom skivspelarna istället. Dansgolvet exploderade, och jag med till publikens stora förtjusning. Men inuti visste jag att jag hade rubbat maktbalansen, nu finns det inga gränser kvar...Hur ska detta sluta?

I am become death. The destroyer of worlds.

Ciao

Robban

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home

Bloggtoppen.se