Tuesday, May 29

Choons

Yo!

En snuskigt ball platta är Eric S - Swimmingpool sound vol. 1 Släpptes redan förra sommaren, (varför nosade man inte upp den då?) men funkar precis lika bra 07 som 06. 11 sköna låtar, men 3 riktigt bra, Vågorna, Solen skiner och Sommartid. Precis lagom lättsmält. Lyssna.

Ny låt med Chicane på g, Come tomorrow, som tråkigt nog inte känns den superbra vid första genomlyssningen. Cicada gör en patenterad Cicadaremix, och snor av sig själva från Jakattas One fine day. Tveksamt intressant, det känns som att vara Mike Tyson och slå ner småbarn, whats the point? Soul seekerz gör en rätt ok funkyhouseremix, men inget att minnas direkt. Faaan, var är gamla goda Chicane? Foto: Tommy Mardell /Aftonbladet
Finaste lugna låten just nu Spookys The shelter. Läskigt vacker ambient. Annars är Saharas If anyone matters it´s you grymt vacker, om än lite underutvecklad. Men jag avvaktar att uttala mig om hela plattan tills fanboy Wang sagt sitt. Om han vaknar ur sin äckliga bloggdvala.

Under min fängelsevistelse har jag och mina cellkamrater lyssnat en hel på pixelboysen Groove Armadas senaste platta Soundboy rock. Get down har väl ingen missat, och resten av singlarna kommer att spelas rejält den här sommaren. Väldigt ball platta. Och bra!
Förstår mig inte riktigt på nya Justinsingeln, Sexy ladies är en så enormt mycket vassare låt i mitt tycke. Därför blir man sjukt paff när remixerna är riktigt sköna, både Don-zee och Goldtrixremixen är nice.

Ramus Faber ändrar lite inriktning med sin mix av Locktowns Alive. Det är ínte riktigt samma Rasmus jag är van vid, viket är kul, då jag gillar remixen skarpt.

Guettas Love is gone är en småtrevlig historia, som säkerligen kommer att tjötas sönder i sommar. Finns en riktigt läcker whitelabel som heter något med Mm....

Adio!

Robban

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Mm... Magic? ;)

7:49 pm  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home

Bloggtoppen.se