Tuesday, June 5

Gubbslemmet

Yo!

Hmm, det här ostigt som fan, men jag bara måste pusha för Rihannas nya platta. Det finns ett par givna hits, Umbrella är helt ok, och ett par Timbalandspår funkar också, även om det märks att han brände allt sitt krut på Justin och Nelly. Men kommande singeln Don´t stop the music, med "man-tröttnar-aldrig-hur-många-gånger-den-än-samplas-slingan-mama-say", samt Hate that I love you och Rehab är jävligt bra. Känns som det kan bli en intressant battle mellan Jigga och Timba, om vems protegé blir den nya rnbdrottningen efter att Beyonce lägger av. För övrigt är Rihanna väldigt fulsnygg. Spelade på Hallands för ett par timmar sen, och jisses, det var klackarna i taket. Smockat med folk, och en väldigt hög nivå på de som var där. Man vet att det är bra när de ansvariga ber en spela sämre låtar för att det är för mycket folk på dansgolvet. En kul grej var att folk önskade bra grejer sista halvtimmen, Locktown, TTA-singeln och Mims, men tyvärr är det lite regel att inte spela bra grejer sista halvtimmen, då det är ofta är drängigt som har företräde. Det är därför Gigi och Ark spelas i slutet av kvällen, och inte i början. Det här kan tyckas vara enkel matematik, men är ack så svårt att förmedla till det fulla, men bra musikfolket i slutet. Jag borde ju egentligen köra på, men jag har så läskigt att svårt att sätta på en låt som jag vet kommer funka sämre än den jag ursprungligen hade tänkt mig. Dansgolvets demokrati. Bra grejer:

Andreas Tilliander - Bonnarock (Minimal reggaehouse från Hässleholm, sjukt avslappnat)
Rasmus Faber feat. Clara Mendes - Demanda
Armand van Helden - I want your soul (Fake blood remix)
MIA - Boyz
Pimenov - Rockstar (Mashtronic remix)

Bis später,

Robban

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home

Bloggtoppen.se