Thursday, August 23

Vi går hand i hand, nere på....

Godkväll!

Efter diverse påtryckningar från Småländska skogar tänkte jag nu ta vid där den första delen av min summer recap slutade. So here we go!

13/7 & 14/7 - Hotell Tylösand

Så var det äntligen dags. Många kollegor hade pratat om vilket grymt ställe Leffes på Hotell Tylösand är under semesterveckorna. Förväntningarna var således höga. Jag hade aldrig varit på Tylösand innan, men slogs direkt när jag kom dig på fredagkvällen vilket stort komplex det är. Hotellet ligger över ett stort område med olika byggnader sammankopplade via inglasade gångar. 1300 personer är den imponerande maxgränsen för antal gäster på nattklubben. Det speciella är att det bara är ett dansgolv, så man har onekligen ett visst ansvar.

Vädret var, som vanligt den här sketna sommaren anno 2007, rätt mediokert. 17 grader och rätt blåsigt. Kändes inte särskilt lovande för kvällen. Jag fick dessutom veta att det inte brukade vara på långa vägar lika mycket folk på fredagar som lördagar. Tillsammans med ett mediokert coverband var jag kvällens underhållning. Det blev inte knökat, men kändes ändå som en bra kväll. Några telefonnummer på lappar och bra låtar senare kröp jag ned i min säng, som var vansinnigt mycket större än nödvändigt. Svit med två tv-apparater, håhåjaja.

Efter en utomordentligt trevlig golfrunda med "Baba Roeuf" var det så dags för lördagsjobbet. Samma (på lördagen om möjligt ännu tröttare) cover band "värmde upp" innan mig. Det kändes direkt att det var otroligt mycket mer folk, men framförallt att folket var mer laddat. Nästan lite elektrisk stämning i luften. Lapp på luckan, uppbyggd scen att spela på, bra ljus, snygga människor. Allt var upplagt för en grym kväll. Och grym var precis vad den blev.

Det har aldrig varit så kul att spela skivor som den här kvällen. Händerna i luften var omöjliga att räkna, ju bättre och hårdare låtar, desto bättre respons. Gåshud! Tänkte återge några roliga ögonblick från kvällen:

Full kille på ca 25 år: Asså, är det inte Peter Siepen som spelar?
Jag: Nej, han spelade här i torsdags.
FK: Men var är han idag då?
Jag: Jadu, jag vet inte riktigt, men jag skulle gissa på Stockholm, eftersom jag tror han bor där.
----
Lång tystnad...
----
FK: Men var var du i torsdags då?
Jag: Då var jag hemma i Lund.
----
Tystnad igen...
----
FK: Jag tycker du är väldigt bra i alla fall. Bättre än Peter Siepen.

Kille med tveksamt sittande kläder, när jag spelar Mange Schmidt ft. Petter - Giftig: Ehh, uhhh, du måste spela mer Halmstad, inte så mycket Stockholm.
Jag: Okej, men det görs ju inte så mycket bra musik i Halmstad.
Killen: Gyllene Tider.
Jag: Mja, det är ju inte riktigt den typen av musik jag spelar ikväll.
Killen: Basshunter. [Bhäääshönther]
Jag: Ja, han är ju härifrån. (varpå jag mixar in Fatman Scoop)

Ja vad säger man.... LOL

/John

2 Comments:

Blogger Unknown said...

haha!

Bra där... Nu har du bara sisådär 5 helger till att sammanfatta... DO IT.

För övrigt finns det faktiskt flera artister från halmstad... T ex Zorros är ett band att kolla in. Fina killar.

See ya!

11:03 pm  
Anonymous Anonymous said...

John Wang. Helt enkelt lite bättre än Peter Siepen.

:)

6:52 am  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home

Bloggtoppen.se