Monday, April 16

Kultur

Yo!

Segaste dagen på länge har nyss avverkats efter det förmodligen mest intensiva dygnet på året för min del. Efter lördagens spelning på ÖGs, där jag sista halvtimmen hade assistans av John iförd frack, byttes det raskt om till just frack och efter en kort promenad var man på plats på Malmö Nations vårbalseftersläpp, där det festades till tidigt på söndagmorgonen. När man var sådär lagom trött vankades det vårbalslunch, via en utomordentligt lyckad förfest i Göteborgs Nations trädgård. Kul att verkligen få festa loss i goda vänners lag, det var längesen jag hade så roligt.

Alkolås på datorn, finns det möjligtvis? Ska akta mig för att fylleblogga igen, jag ser bara den här scenen framför mig när jag läser mitt förra inlägg, hahaha...


För en vecka eller två sedan istallerade vi en counter på bloggen, för att kunna kolla upp hur många besökare vi hade. I början var det tamt med läsare, men det har tagit sig, och nu har bloggen en kontinuerlig mängd läsare, vilket vi är otroligt glada över! Countern har även en mängd roliga funktioner, t.ex. kan man kolla upp vilka hemsidor besökarna varit inne på innan de hamnade på bloggen, osv. Vi vill speciellt tacka vår trogne läsare ifrån Kronobergs län som var inloggad 22 timmar i sträck, samt våra internationella läsare, vi vet att ni kämpar på med vår pretentiösa bloggsvenska, men vi vill ändå rikta ett stort tack till er!
Timbuktus nya singel är ute, Lika barn avvika bäst del 2 är rätt svängig, om än inte lika vass som tidigare alster. Vet inte, man kanske har haft lite för höga förväntningar sedan tidigare dansgolvssuccér. En kille som inte haft några förväntningar alls är Mika, som äntligen släpper den makalösa Love today. Jag har försökt spela den ute sedan plattan släpptes, men det har varit relativt svag respons sofar. Men det här är en stark kandidat till sommarhit, och det vore väl själva fan om det för en gångs skull inte kan bli en bra låt som spelas sönder i sommar. På housefronten har Chris Lakes Carry me away kommit ut, och sällan har jag blivit så besviken. Den slutliga versionen är i mitt tycke klart sämre än den version som Tong lirade i höstas. Det passar så ruskigt dåligt med traditionella electrobeats till en såpass stämningsfull sång. Även om det inte är någon superkatastrof, så förstår jag inte riktigt poängen, less is more, eller?


Sija!

Robban

2 Comments:

Blogger Peter said...

http://www.zshare.net/download/mov00112-3gp.html

10:28 am  
Blogger Unknown said...

Mallå, Did somebody die???
9 dar sen senaste inlägget? Vad kommer näst? 9 år mellan riksdagsval? Tempo!

9:18 am  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home

Bloggtoppen.se