Monday, April 23

Jag är mjuk, du är sträv

Yo!

Dåligt med uppdateringar nu, jag skyller allt på den utsökta Rom-vistelsen och John. Fast kanske inte i den ordningen. Eller kanske inte alls, vem vet och vem bryr sig?

Om 5 dagar smäller det! Siste april är en av höjdpunkterna i Lund, och firas väl relativt måttligt i jämförelse i resten av landet, undantaget möjligtvis Uppsala. Dessutom spelar jag och H.Dahlberg B2B på ÖG´s champagnegalopp, för X antal hundra pers. It will rock. Vi har ruskigt mycket sköningar att bjuda på till sköningarna där. Fram till dess blir det en del annat hej och hå, det är löning och vackert väder nu, så förutsättningarna är ju fina.

Lite betraktelser:

Bob Sinclar
Spelar i Stockholm ikväll, och är ständigt aktuell med sina somriga låtar. Men hur står det till egentligen, är inte nya singeln Sound of freedom bara en trött upprepning av Rock this Party, och är inte Give a little love bara en ledsen mash mellan hans gamla Love Generation och World, hold on? Bizarrt svåra frågor, så jag lämnade glatt över tyckandet till Madame X:

"Asså, kom igen...Vad är det här? Prequel, sequel, sqeequel? Allt låter ju likadant, "Ooooh, looove yada yada yada", och visslingar slutade väl vara hett på 60-talet?"

Recycling av RHCP
Red Hot Chili Peppers kan vara den mest frekvent använda gruppen att remixa för tillfället. Det blir väl så när man gjort ett antal bröliga hits, och en eller två riktigt bra låtar. Vet inte riktigt vad jag ska tycka om fenomenet att använda sjukt stora hits igen, det är ju effektivt, men visar väl om inte annat hur otroligt svårt det är för EDM som genre att producera låtar som sätter sig hos gemene man utan att "fuska". Men å andra sidan, det blir ju grymt svängigt. Sa jag det igen? GRYMT svängigt. David Guetta visar var skåpet ska stå under WMC för ett par veckor sedan.


Intron
Axwells intro med Vangelis, tätt följt av Magenta var vårens tidiga snackis, och Zarahustra in the house är ett annat effektivt intro. Joachim Garraud har även han ett rätt coolt intro, som han visar nedan. Som dj måste man således ha ett grymt intro. Och ibland ett grymt outtro. Jag gillar Wilhelm Tell som outtro. Men jag har inget intro, vilket ska jag skaffa mig?


Svensk hip-hop
Är den död? Petter syns i tv som någon slags snickare, och Dogge...Ja, vi lämnar det där. Men Snook är ju ok. Och Timbuktus senaste album är som vanligt bra. Ja, nya singeln är inget monster, men både Kejsaren är naken och Ett halvår utan har grym sommarpotential. Men, Timbuk i all ära, ett i särklass vasst clamour for glamour görs av Malmökillen Lazee. Tillsammans med Pauline gör han låten Top Notch, och jesus, det här är så satans svängigt!


Det var allt för denna gången, ska skärpa oss med uppdateringarna nu!

Ciao

Robban

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Kenta - Just idag är jag stark

10:59 am  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home

Bloggtoppen.se