Tuesday, September 4

Välj en dvärg själv, det finns sju stycken

Sitter här igen, trött och seg. Har inte riktigt varit mig själv sedan lördagens spelning på Cardinal, mådde precis som efter en galejkväll i söndags, vilket inte känns så rättvist, då man faktiskt jobbat och avstått från just galej. Är det så här det ska vara, formtopp vid 23, och nedgång vid 25?

Men nog gnällande om fysiska besvär, jag tänkte ta tillfället i akt och berätta om min käraste ägodel. Eller kanske näst käraste, jag gillar min bil rätt mycket också, men inte på samma våldsamt passionerade sättt. Och nej, min flickvän är inte min ägodel. Än.

Saken syns knappt, den är så liten att den skulle rymmas i en atom. Eller två. Men namnet den bär avslöjar dess storhet. Fat pig 3. Likt sina föregångare fat pig 1, och sedanmera fat pig 2, är den objektet för min kärlek. Ty i denna ljuvliga excel-fil ryms hela mitt jag. Iaf hela mitt djliv, vilket uppenbarligen i nuläget är en stor del av mitt jag. I fat pig 3 finns en sammanställning över alla mina djskivor, sorterade efter bpm, genre, låttitel och tonart (så gott det går). Jag vill inte ens gissa hur många timmars jobb man lagt ner för att knappa in alla variabler, men det överstiger vida arbetet med att föra över musiken till datorn. Det skulle bli väldigt jobbigt om den filen försvann, helt klart. Från Joy Division och Quincy Jones, till Common och Dj Bangaleter, via Robyn och Freemasons finns info om all musik jag kan tänkas spela ute. Alla i nuläget 3067 låtarna finns med, på 219 plattor. En hel del skit såklart. Nästan bara skit när jag tänker efter, men det vägs upp av att de 20% som ändå är bra, är så väldigt ruskigt bra.

I love you fat pig 3.

/Robban

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home

Bloggtoppen.se