Saturday, May 5

Men det var väl själva ***!

Yo!

Tänkte bara ta upp en grej som fått åt helskotta för stora proportioner ända sedan rökningen på krogen avskaffades. Det är ett väldigt stort problem som jag inte riktigt vet hur man ska lösa, men det står ytterst tydligt att en förändring måste ske å det snaraste. Jag pratar givetvis om krogpruttandet.

När folk fortfarande snaskade på sina cancerpinnar var det aldrig som någon märkte något. Cigarettröken tog effektivt död på rivaliserande odörer, och iaf jag märkte sällan något. Idag är det tvärtom, det går inte en enda spelning utan att man känner den där vidriga doften sprida sig. Senaste gången på Cardinal var det outhärdligt, det var säkert en 5-6 gånger under kvällen som lukten kom fram, och nu pratar vi om den där stanken man får kväljningar av. Sådär lagom kul att stå i. Igår på Hallands var det likadant, men notera, från två olika personer med distinkt olika dofter. Som någon slags makaber tävling i att försöka förpesta mest. Enda motmedlet är ironiskt nog bara att köra på så mycket som möjligt med rökmaskinen, då dess söta doft blockerar. Så snälla, för jag vet att den här bloggens läsare ALDRIG skulle få för sig att lägga en silent men violent i närheten av ett djbås, försök i alla fall sprida ryktet om detta fenomen, så att det kvävs i sin linda. Det kan kanske komma att krävas en Aftonbladet-kampanj, som att anlägga mustasch för att stödja kampen mot krogpruttandet. Idag ska jag spela en trancelåt för varje gång jag känner något annat än lukten av ljuvlig parfym eller svett i näsborren. Kollektivt straff kanske är enda utvägen?

Auf wiedersehen!

Robban

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home

Bloggtoppen.se