Tuesday, September 25

Masturbation is not a crime

Yo!

Tänkte berätta om min lätt bizarra lördag. Startade lugnt och skönt, om än lite schleten efter fredagens holabalo på AF, och satte mig i bilen 18.45 med riktning mot Älmhult. Kommer fram till Balders Hage, och möts av ett gigantiskt dansgolv. Mitt framför den, uppe på en stor scen, fanns ett vitt futuristiskt djbord, inte ett djbås, som utan tvekan signalerade vem som skulle vara kvällens stjärna. Då mina egotendenser kickas igång väldigt lätt, föll jag för detta visuella fjäsk som Bambi på hal is. Packar upp Gianluca (Mr laptop) ur sitt förvar, och gör honom redo för en kväll av Idolfavoriter, Radio RIX, eurodisco, och hits en masse. Prick nio öppnas portarna, och in springer en massa personer i nedre tonåren. Den närmaste timmen fylls lokalen på, och framför mig har jag ett hav av dansande kids, en sisådär 800 stycken. Danny, Darin, A-teens, Britney, Zelmerlöv, mitt dansgolv ger de förkastade sin upprättelse, och sjunger med spiknyktert pipiga målbrottsröster med i varje refräng.

När en liten tjej kommer fram i slutet och undrar om jag inte ska spela hennes önskelåt snart, för hon ska nämligen skjutsas hem snart, går det inte att värja sig. Naturligtvis blir jag fruktansvärt nostalgisk av hela tillställningen, och blir dessutom väldigt förvånad när vissa av de låtar jag själv dansade till i högstadiet funkar grymt bra. Gianluca levererar under hela kvällen, och förutom en tråkig miss, blir den tredje laptopspelningen väldigt lyckad. Ägaren som själv varit gammal dj, ger mig bra beröm, och konstaterar med ett leende mot laptopen att: "Det är ingen sport längre". Något säger mig att det inte är sista gången de orden yttras.

Slutet gott allting gott. Wrong. Lite bensin i tanken, inga mackar i närheten, ett VISA som pajjat, enbart kontanter, och världens tjockaste dimma stavas problem halv 3 på natten i mörkaste Småland. Hinner få riktigt panik innan jag rullar in i Osby av alla ställen, och kan tanka. Börjar köra hemåt, när jag efter en halvtimmes körning ser en skylt med texten KRISTIANSTAD 21, när det egentligen borde stå något i stil med HÄSSLEHOLM 15. Hittar på ett antal nya svordomar, vänder tillbaka till Osby, och checkar sent omsider in hemma klockan 04.45, en hel del timmar fattigare, men med en härlig upplevelse i bagaget.

Ett par dagar senare på deras hemsida:

En gång till!En gång till!En gång till!

Allt man hörde från dansgolvet var EN GÅNG TILL! DJ:n tittade på mig och undrade om han fick spela en låt till. Alla hade riktigt kul och det hade vi oxå. DJ:n kommer vi att boka in fler gånger.

Jomantackar. Tack själva!

/Robban

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home

Bloggtoppen.se