Sunday, September 16

Hört i Hässleholm

Hej vänner!

Jag vet att jag inte skrivit på ett tag, men jag kommer inte försöka ta ikapp allting nu. Klockan är kvart över fyra och jag har precis kommit hem efter gig på Kings Head i Hässleholm. Jag spelade även där igår. Tänkte att jag skulle ha papper och penna framme och skriva ned eventuella roligheter. Så mitt ibland alla ambitiösa låttips och sågningar kommer här veckans citat från Hässleholm, utcut version.

Fredag:

Två tjejer kommer fram kl halv tolv.
tjej 1: Spela E-type.
jag: Nja, det är nog lite väl tidigt för det.
tjej 2: Hon har faktiskt jobbat som DJ i Göteborg!
jag: Och ni vill höra E-type?

En tjej med enorma silikonbröst kommer fram. Skum blandning av Linda Rosig och Hammerfallsångaren (??).
tjejen: Kan du spela något med Motörhead?
jag: Nej tyvärr, jag spelar inte sån hård musik här.
tjejen: Vad är det här för djävla fittställe?
jag: (tyst)
tjejen: Guns n' Roses da?
jag: Nej, det är också för hårt.
tjejen: Men nåt med Beyonce da?

Lördag:

En något äldre man kommer fram tidigt på kvällen. Sannolikt en middagsgäst som dröjt sig kvar i nattklubben.
mannen: Har du något med Boppers?
jag: Nej, tyvärr.
mannen: Synd, för vi som är uppåt femtio gillar ju rockabilly. Och då är ju Boppers nr ett liksom.
jag: (tystnad)
mannen: Men du, Danny och Play It For The Girls, den gillar ju tjejerna!

En kille kommer fram med ett gigantiskt tuggummi mellan tumme och pekfinger.
killen: Du har ingen papperskorg här va?

En tjej kommer fram.
tjejen: Kan du inte spela något mer ösigt?
jag: Okej, men ösigt på viliket sätt? Har du någon låt du skulle vilja höra?
tjejen: Äh, jag kan ingenting om musik. Jag har taktkänsla som en höna, en väldigt kåt höna.


Så nu vet ni hur jag hade det i helgen. =)

Nu blir det sängen!

/John

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Haha, jag hade tappat det totalt av tuggumikillen...:)

Robban

5:56 am  
Blogger Unknown said...

jag hade sålt mig och stoppat in det i min mun om det inte fanns nån papperskorg.

6:44 pm  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home

Bloggtoppen.se