Tuesday, September 18

What are you, Seal?

Blä, suck och host.

Att vara sjuk är precis lika tråkigt oavsett vad man gör, så jag ska inte skryta om hur kul jag tyckte det var på Cardinal i lördags, spelandes hits till 05. Men om lördagen innebar att bita ihop och köra på, var fredagen desto mer speciell, då det var mitt första laptopgig! Eftersom jag var sinnessjukt nervös redan från början, och inte riktigt lika förberedd som jag borde ha varit, blev det en hel del nagelbitande på vägen till Helsingborg. Men jag riggade upp grejerna, och började testa lite. Och tja, enorm skillnad mot vanliga cdr. Det visste jag ju sedan innan, men väl på plats förstärktes den känslan radikalt. Inga lurar behövdes, (nästan inte iaf), inga problem med att köra ett par låtar samtidigt, alla låtar i perfekt tempo osv osv. Samtidigt har jag nog aldrig varit mer koncentrerad under en spelning, jag måste verkligen sett ut som en supernörd som inte vågar lyfta blicken från datorn. Trots det blev det en del småmissar, lite låtar som började utan bas, uppspeedat tempo på vissa låtar osv. Jag och min midikontroll är inte bästisar riktigt än, men jag ska tvinga honom att acceptera min vänskap. Men överlag är jag riktigt nöjd, och fick väldigt bra kritik efteråt, vilket naturligtvis uppskattas. Nu laddar jag för nästa gång, torsdagens Downtown, med uppvärmning på Göteborgs allra första (och sista?) Kålles på väldigt länge.

På fredagen är det återigen dags för en dubbelmacka med extra allt signerad Recordspin, då vi har den stora förmånen att få spela på Tornanationernas Novischfest på AF. 1200 gäster, Petter på scen, John Wang på stora golvet med fläskiga beats, och myself i konsertsalen med indiehits och pop för hela slanten. Det blir nog bra.

Slutligen, en av de bättre låtarna på länge. Rex the Dog - Circulate som släpps på Kitsuné. Helt fantastisk, no more, no less.

Ciao

Robban

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home

Bloggtoppen.se